sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:293

צילומי מצב , המסודרים בסדר קטגורי לוגי רציף בזמן החללי , עם עבר , הווה ועתיד , עם פשר המציאות המורכבת מאונטולוגיה פיזיולוגית השלובה בתיאולוגיה בעלת לוגוס מכונן ; אל , אלוהים , יסוד היסודות , מקור , עצם , מחשבה של המחשבה ( אריסטו , ( אלוהות אימננטית ( סטואה , שפינתה ורבים אחרים . ( היא רואה מציאות אונטולוגיה הפועלת באנוש באיכות תפיסת מציאותו עד כדי העמדת האלוהים עצמו לדין ומשפט על מעשיהם האיומים של בני אדם . בעוד האנושות עצמה , בהיותה פועלת במרחב אפשרי , במציאות אפשרית ולא הכרחית מלכתחילה , היא היא המבצעת את מעשי הזוועה בפועל , מעשי רצח ושמד של החי והטבע החי , של היש האונטולוגי . בתפיסה זו האנושות מאפשרת לרשע לשוט כמידי יום על פני המים , לעלות על הגשר , להצביע על הבית ולפקוד על כל ה"אחרים" לצאת בטור מסודר , זה אחר זה , ולצעוד לגיא המוות . זה נתפס באותה העת כ"בסדר , " עדיין יש סדר , וזה הולם את הטבע הסובב , שחפים , יונים ועורבים החגים מעל לתעלת המים במרחב הרוחש משמעויות פועלות . מארג המשמעויות הרוחש אינו בהכרח נובע ממעבר דרך שכל עליון מושכל , שקבע ( מראש ) וקובע את הדינמיות של התופעה אלא להיפך , כבר בתופעה עצמה קיימת אפשרות להתפתחות יוצרת הנמשכת והולכת ומשתנה . הרצח והסבל אינם מעשה אלוה או שכל עליון מושכל , אלא מצבם האתי של יחידי הקהילה במרחבם ובזמנם , כאשר המשמעות הפועלת היא שבני אדם טובחים זה בזה בעיוורון . וכך , למשל , שמעתי כי כאשר נשאל אותו רב יהודי אורתודוכסי , חרדי , הרב שך , איך הוא מסביר את פשר השואה , ענה הרב שכל מה שהוא יודע זה שהוא היה הקורבן בה ולא הרוצח , וטוב שלא להיפך . אלו מראות של בדיעבד , מראות של סובב למסובב , של רוצחים וקורבנות אשמים וזכאים במשך המערבל את ה"טוב" עם ה"רע" עם אבק זיכרון עבר הנטחן בהידוק ההווה , האוסף אל תוכו כנסתר והולך את הנשפך , הנמשח כגשם של משמעויות פועלות .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help