sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:292

על שלווה , אלוהות ואושר ההכרה האנושית עצמה היא פנומנולוגיה המשתנה ומשנה לאורך המשך הטבעי בהתרחשותה . לכן , שינוי בתפיסת המציאות , שינוי בתודעה האנושית , הוא לא רק אפשרי הוא ודאי אל מול ובתוך המרחב הרוחש ; ואיכות השינוי אפשר שתהיה מצמצמת או מרחיבה , הכל בהתאם להתרחשותם ומצבם של היחיד והקהילה במרחב . לימוד היחיד והקהילה להתבונן במציאות כמרחב של משמעויות פועלות יאפשר ליחיד להכיר גם את התרחשותו הוא , את ייחודו בקהילתו וסביבתו , ימתן את צרכנותו וה"צרכנות" הכללית לחיים ערכיים "טובים יותר , " וימתן את הכוחות ה"חזקים . " אנו רואים כיצד בימינו אחדים מגדולי העשירים בעולם , על אף שהם ממשיכים לגרוס ולדרוס , מבינים ויודעים מניסיון חייהם שצבירת ההון הזאת היא חסרת ערך ממשי במשך שלוותם ואושרם , והם מחזירים חלק גדול ביותר מרווחיהם , מעושרם , לחברה . עם זאת , בהרבה מקרים המשמעות הפועלת של ה"תרומה החוזרת" מקבעת לגיטימציה לדרך שבה הם עשו ועושים את הונם . הפער הזה קיים בתודעה החברתית , ומשמעותו הפועלת מחזקת את התפיסה ההיררכיה בחברה , הן לגבי "כוח" הן לגבי איכות . "תרומות" מסוג זה משמרות את הפערים , משמרות ומקבעות את היחסים במרחב . לתפיסתי , החברה אחראית לעזור ולתמוך בחלשיה , ולא הסתמכות על " נדיבות ליבם" של עשירי החברה . לכן , כאשר התרומה נעשית מחירות הבחירה אל מול האפשרויות המוגבלות והקונקרטיות לעזרה , אזי ראוי לתרום ולעזור ולסייע ישירות ובפועל . כל בן אנוש מכיר ויודע ששלווה אושר היא מצב קיומי התרחשותי נדיר , חמקן , בעל משך מוגבל . קשה ביותר לחוות חיים של כבוד ואושר בסביבה וחברה היררכיות , עיוורות ספוגות חרדות , פחדים כאב , סבל ואובדן . יותר מכך , ההכרה האנושית , בהיותה תופסת את המציאות עלפי עקרון הסיבתיות והשלמות , רואה את המציאות כאוסף של תמונות ,

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help