sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:287

היות אלוה בנצח ; כליטוף ליפוף של זכר ונקבה לוינסאים , השלובים זה בזה כמטפורה קבלית תיאולוגית . לתפיסת ; אפשר לחוות את החסד והטוב בתוך הגשמיות , בתוך ההתרחשות הטרנסצנדנטית של טוב שהוא טוב , כדברי לוינס . ובהתבוננותי , נפלאים הם מראות החיבור בין זכר לנקבה כחלק פועל בטבע , כחלק המחבר , מזווג ומאחד את הבדידות הטהורה , את הבדידויות הרוחשות , בקשר ענוג של שיתוף ושיח בכל חי . ההתחדשות והפוריות האלה הן תחילת שיח , הן מאפשרות שיח , הן קוראות לשיח , הן מביאות כבר את השיח כמובנה במחולל היסטוגרפיה . הן מביאות איתן כבר הבחנות ותוכנות של ערכי "טוב" עד "רע , " מטעם החלב למראה האחר . זהו היופי הנשגב של האנושות בדרך האהבה , ביכולתו של בן האנוש לראות ולהכיר בערך האנוש , החי , הטבע , לא רק את עצמו כפי שהוא , אלא דווקא ומלכתחילה יחד עם האחר . זוהי כמיהה , שקיקה נדרשת לשיח אהבה המחולל חיים . התרחשותה של אהבת אנוש במארג הטבע הפועם הינה האור הגנוז של משך חיים מופלאים בטבע הטובע אל עצמו , בהתרחשויות פני האהבה על גווניה וצורותיה . יסוד י' במפתח "המשנה הסדורה : ארץ תקווה" אומר : " אהבה היא טעם חיי אנוש . " בהיות המציאות מרחב אימננטי אינסופי של משמעויות פועלות , הכלה הכרתית של יסוד זה מאפשרת לסלוח , לקבל , לתת , להבחין בין עיקר לתפל , ומעניקה ודאות להתרחשות החיים תוך שיפור באיכות ובמשך שלוותו ואושרו של היחיד , קהילתו וסביבתם המשותפת . 213 להרחבה ראו : שם , ביאורים ליסוד י' , עמ' . 19

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help