sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:279

ושוב הפעמונים מצלצלים . היום מועד קדוש בהולנד , יום חג . שמש במרום זוויתי ורקיע ומים קוראים לאנשים לשוט לאיטם בסירותיהם הקטנות , לאכול גבינות , לגרגר , להרגיש את חום השמש לוטף את עורם עם רוח המים , ולהימזג . בירושלים , היהודים , הישראלים ציונים , חוגגים את יום ירושלים . החוגגים שכחו בעיוורונם את לבה של העיר , את כוליותה הפתוחה הרוחשת באור מראות צובאות . בישראל אין בעת הזאת עיר חצויה , מפורדת ומסוכסכת יותר כמו ירושלים . יש בה המון רב של עניים ומעט עשירים , דתיים פנאטים קיצונים המסתכלים על המציאות באופן דואלי , דתי עבדותי משיחי , אל מול חילונים המרגישים שדרכם נסגרת , נחסמת , נצבעת בקולות ובתמונות אחרות של מציאות . העיר חצויה בין יהודים לפלסטינים ערבים , מפולגת בין דתות הרבות ביניהן על זכויות ניהול קברו הקדוש של ישוע או של הר הבית . עיר מפולגת , חצויה , מסוכסכת , אין בה תעלות , אין בה מים , יבש ליבה , וכוליותה סגורה ומחוררה פלחים פלחים . נשארו הדגלים , הסמלים שאליהם נושאים מבטם כל הרואים את המציאות באופן דואלי , בעלי חזון ישן , עבש , המקדשים דרך שהיתה , דרך שעליה גורשו ונטבחו משפחות , נשרפו בתים , דרך שבה הזמן הוא לא משיחי . הנרטיב התנכ"י לא מסתיים בחתימת התנ"ך ; הנרטיב הציוני יהודי מסתיים בהקמת מדינת ישראל , אך נרטיב המסע , הדרך , של הקהילות החיות בה כיום - יהודים , מוסלמים , נוצרים , דרוזים , צ'רקסים , ואחרים - לא הסתיים . זאת אומרת , שבראיית הנרטיב בסובב למסובב ניתן לקבל בהווה הסברים חלקיים בלבד לגבי התרחשותה של התופעה בעבר . הרבה נאמר על כך ועל דרך ההתבוננות הזאת , מהיגל , הוסרל וברגסון ועד לפוקו , בהתבוננותו על הארכיאולוגיה של הידע כמתודה היסטורית , על עצם אי היכולת לאמת ולהכיל את התרחשותן של תופעות עבר . וזאת מתוך תפיסה , שהבנת סיבתן בהתאם לתפיסת המציאות

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help