sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:275

הסיבתיות , מתוך אותו עולם אונטולוגי של "יש" ייחודי , חי וקיים במרחב רוחש משמעויות פועלות , בקע בהכרה האנושית הצורך במתן פשר ; התפתחה דת בעלת היררכיה , דוגמה , טקסים , מועדים ומנהגים , השוזרים סוג איכות של סדר ופשר . ובמשך התרחשות הכרתית מואצת של כמה אלפי שנים התפתחה אסכטולוגיה , תפיסה של אחרית ימים אוטופית אפשרית , של זמן משיחי . מתוך אותה תפיסת מציאות כוללת של אמונה , של השלם , של שלמות , של ידיעת האינסוף באופן טרנסצנדנטלי , התפתחה התיאולוגיה באונטולוגיה , במוזיקה , בצבעים , בסיפורים , בחיבורים שונים והתרחשויות לסוגם ומינם . אונטולוגיה תיאולוגית הרוחשת במרחב אימננטי אינסופי של משמעויות פועלות . ואכן , המציאות נתפסה ונתפסת באופן הולם ואמיתי על ידי ההכרה האנושית הנשענת על עקרון הסיבתיות והשלמות , אך בסבל , שעבוד ועיוורון . לוינס מצמצם את הזמן המשיחי להתרחשות התופעה בהווה , בקונקרטי , בסובייקטיבי , בעוד שלתפיסתי את המציאות על פי עקרון המשמעויות הפועלות , התרחשות התופעה היא אונטולוגית סובייקטיבית טרנסצנדנטית . כאשר תוכנות הכרתיות מוסכמות נפרצו , התחולל גם שינוי מדעי מעשי קונקרטי , כפי שהיגל ראה בהתבוננותו שלו על החשיבה המופשטת היוצרת את עצמה , הפילוסופיה , המתבוננת במציאות האונטולוגיה ומחוללת השלכות מעשיות בעצם התכוננותה . הנאורות זרחה במרחב באור נגוהות מתוך התבוננותו של דקארט על המציאות , פה ושם לאורך התעלות . התבוננותו חשוכה , בהיותה מחברת בין היחיד החושב הסובייקטיבי ובין אמת קיומו במרחב , אבל התבוננותו נשענת עדיין על עקרון הסיבתיות , של ממשות "גדולה" יותר , שיש בה עניין של כמות מסוג שהוא , גם אם הכמות היא אפיפנית , טרנסצנדנטית . לראייתו , המציאות מורכבת כסולם היררכי , הן במבנה ובתוכן הן באופן התרחשותה בפועל . תפיסה זו מגשרת בין החומר ובין הרוח דרך המטפיזיקה התיאולוגית . ואילו תפיסת מציאות לא דואלית ,

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help