sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:271

מכך , התפיסה הזאת גם עוברת התמרה והנחלה גנטית , המהווה חלק פועל בהתהוללות היחיד , כמפורט לעיל . וישאל השואל , מהי הסיבתיות של היות המרחב האימננטי האינסופי הרוחש במשמעויות פועלות - למה הוא הרוחש ? למה יש מרחב כזה ? התשובה היא תיאולוגית . מכאן מתפתחת התפיסה התיאולוגית . מתוך עקרון הסיבתיות מתפתחת התיאולוגיה . כפי שאומר פילון לקליאנתס : "כי הסיבה האוניברסאלית של כל הדברים שונה שוני עצום מן האנושי , או מכל מושא אחר של ניסיון והסתכלות אנושיים . " משחר האנושות ראינו את הסימנים , הסמלים , ראינו את הטקסים על סוגיהם ומינם מייצרים סוג של הרמוניה ואופטימיזציה במארג קהילתי , תוך יצירת מבנה אתי מקובל ברמת החיות ההולמת של אותה קהילה במרחב ובזמן . בין אם אלה אנשי שבט n conyak nagas בגבול טיבט הודו בורמה , שהיו אספני גולגולת אדם בתקופות קדומות יותר , או שבט פיגמים באמזונס שהתגלה ב , 1990 שאין לו את מושגי זמן או מושגי כמות כפי שאנו תופסים אותם , אבל גם הם חיים בתוך תפיסת מציאות , הכרה הולמת את החיים בתוך המרחב הרוחש של משמעויות פועלות . המרחב מאפשר לאנושות להתפתח הכרתית דרך התפיסה הנשענת על עקרון הסיבתיות והשלמות , המלווה במנעדי הנאה עד כאב השלובים באושר עד עצב תוך עיוורון למציאות . אך היא הנותנת , המרחב גם מאפשר לנו לשנות ולהרחיב את ראייתנו והכרתנו את המציאות הרוחשת . זהו משך ההווה המאחד , מכווץ ומקריס לתוכו את העתיד עם העבר . ההווה הוא המאפשר את חירות השינוי , את יופיים של ריקודי בריאה ויצירה במשמעויות הפועלות במציאות אפשרית ולא הכרחית ; מציאות המאפשרת לחיות את המשך ההווה בחירות רוח . 205 דוד יום , דיאלוגים על הדת הטבעית ( תרגום : מ . שטרנברגן , ירושלים , , 2000 עמי . 90-89

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help