sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:269

באיכות חיינו . כל אחד עם ידיעת עצם עצמו , התחוללותו ומצבו במרחב ובזמן , יאריך את משך הטוב שבטוב . נהיה פתוחים יותר ושלווים יותר , בעלי ראייה והכרה צלולה ובהירה של המציאות , הכרה מתבוננת , פתוחה ומשתפת ( להבדיל מאדון לעצמי ולסביבתי . ( ה"אני" הרציף , ההפרדה החווייתית הסובייקטיבית המוחלטת מהכרח טבענו , הייחודיות הנצחית , יש לה גם פנים של בדידות נמשכת . בתפיסת המציאות על פי עקרון הסיבתיות זוהי אכן "קללת" חווייתו של הסופי הסובייקטיבי יחידני , אך בתפיסת המציאות על פי עקרון המשמעויות הפועלות הרי הפסקת הכאב , סיומו , צמצום הבדידות והסבל הקונקרטי , ערך סופיותם גדול לאין שיעור בחשיבותו לחיי היחיד והקהילה ההווה מסופיות החיים . סופיות הפעולה במציאות האונטולוגית היא ערך חשוב . סופיותו של כאב אל מול אינסופיותו , וכך בכל רגשותינו וחושינו . אנו סוג מן החי בעל מאפיינים ברורים . דווקא בראיית המרחב הרוחש כמרחב משתנה ואפשרי , החרדה פוחתת ורגשות ותחושות של הפסד וגריעה מצטמצמים ונעלמים עם הזמן . זהו יתרונה של הסופיות על פני האינסופיות , זוהי מהות החיים הקונקרטית לחוויה "טובה" עד "רעה , " שיש לה סוף . זהו יתרון החיים על המוות , מעלת ה"יש" האונטולוגי בהתרחשותו , לעומת ה"לא יש" טרם התרחשותו . הסופיות היא מעבר , שינוי , תנועתיות , פעילויות , חוויות רוחשות וכל אחת - אחת , וכל אחת - אחרת . " אני" היחידני הרציף , יהודה , שיח ביני לביני לבינך עכשיו , ובין הסביבה הרוחשת , שיח מרפא ; המבע המרגיע , המגע , החיכוך המקל וסופג , הנותן לכולנו חלק פועל במרחב הרוחש , לכולנו תקווה , לכולנו חסד נמסך ונמשח במרחב , "כי אין דבר אובד משלנו . " 204 לוציוס אנאוס סנקא , שיחות פילוסופיות ( תרגום : א . קמינקא , ( תל אביב , , 1942 עמי . 13

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help