sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:268

משמעויות פועלות , שאנו מכנים אמנות , גם כאשר המפגש הוא עם אחר דומם , או אחר צומח או תופעה במרחב , כמו רעש מנסר של טוסטוס אמסטרדמי החולף ביעף . אנו מכנים תופעה בשם "אמנות" כאשר משמעויות אלו מפעילות באמן התמזגות טרנסצנדנטית של החוויה , תופעה של התכוונות ספונטנית של החיים , של התנועה הפשוטה עם חומרי האמנות . החומר נהפך לחוויה טרנסצנדנטית המושלכת אל עבר המתבונן , הצופה הפועל והמפעיל מארז רגשות וחושים לחוויית השלך טרנסצנדנטית אישית המהווה פנים , מבע של ייחוד ואיחוד במרחב טהור יותר . דהיינו , האמנות היא הביטוי התרבותי לגבולות החיכוך בין הפנים לאחר בקהילה ולסביבה במרחב . יותר מכך , האמנות היא המארג הרוחש את השינוי הקבוע במשך הפשוט החברתי , היא היא הפורצת את השוליים הפתוחים , את גבולותיה של כוליותה הפתוחה של הקהילה , החברה . האמנות חובקת בתוכה את היכול והאפשרי לשינוי . היא המלט המחבר שכבה תרבותית אתית אחת עם אפשרות להתחוללותן של מארג תרבותי אתי אחר , חדש . היא הכרוז המכריז באוזני ההכרה האנושית היחידנית והקהילתית את החיכוך , את ההתחלקות והאיסוף הבלתי פוסקים , את הבנייה , ההרס והתקווה . האמנות היא פועל יוצא של "אני" יחידני רציף , ייחוד ואיחוד בריבוי , זרם תודעה האומר ומדבר כשלט אימננטי במרחב המשמעויות הפועלות . היגל צדק בראייתו את הפילוסופיה כמדע מופשט , התבוננות המחוברת אל המציאות ונובעת ממנה באותה העת . לא פלא שסוקרטס היה עומד ולא מש ממקומו שעות וימים עד שהגיע לקצה חוט מחשבתו . ואכן , קיים קשר בין התרחשותה התפתחותה של תורת ההכרה , ובין ההיסטוריוסופיה ההתפתחותית של האנושות . ככל שנרחיב את הכרתנו , את תפיסת המציאות שלנו את עצמנו בתוך המרחב , נשפר

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help