sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:263

לוינס נוגע לא נוגע במרחב , כפי שהובהר לא אחת בחיבור זה . הוא אומר : " אין זאת כי הפנים מקבלות משמעות ביחס 1 ההדגשה במקורן למשהו . הפנים ממשמעות בזכות עצמן , משמעותן קודמת V Sinngebung [ מתן משמעותן . התנהגות משמעותית מופיעה כבר לאורן , הן שופכות את האור שבו נראה האור . " בהמשך הוא אומר : "אפשר לומר זאת גם אחרת : החיצוניות מגדירה את היש כיש , והמשמעות של הפנים נובעת מחפיפה מהותית בין היש למסמן . המשמעות אינה מתווספת ליש . למשמע אין פירושו להציג את עצמו כסימן , אלא להביע את עצמו . " לוינס רואה את הקשר משמעות ויחס ובין פנים לאחר , אך איננו רואה את המרחב האימננטי למשמעויות פועלות . במקום אחר הוא אומר , שההיות בבחינת היות הוא עבורנו מונאדה , סוג של נעלם , בדומה לתפיסתו של לייבניץ . "תורת המחוללים , " לעומת זאת , רואה את ה"אני" היחידני הרציף כנפש גוף המתחוללת במציאות האונטולוגיה ; האחר כולל בתוכו חלק גדול של הזהה , הן כחלק מכוליותו הפתוחה של היחיד עצמו , הן בהתייחסות שביני ובין האחר , כפי שפורט לעיל . על פי תפיסתי , n Sinngebung הינה פעולה נבחרת מקשת אפשרויות פעולה הקיימות ביחס , במשמעות הפועלת עצמה . אופן זה של מתן משמעות על ידי תודעה מודעת , הינו מוגבל באיכותו . מאחר שהיחיד עצמו פועל בתוך המציאות באמצעות התמרת משמעויות יחסים לפעילויות , באמצעות כלל מחולליו ולא רק באמצעות הכרתו המודעת . התודעה , ההכרה המודעת שלנו , רואה , חווה , משמעויות יחסים ומתרגמת אותן לפעילות , אך ברוב המקרים התודעה לא רואה את היחסים , אלא את הסברי הסיבות והמהלכים כפי שהם נתפסים אצלה על פי עקרון הסיבתיות , אל מול מארג הזיכרון ההקשרי המעודכן והסובייקטיבי . לכן , מירב פעילויותיו של היחיד מוגדרות כאינטואיטיביות ספונטניות גם כאשר הוא בהכרה מודעת , 201 שם , עמי . 218 202 שם , עמי . 219

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help