sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:261

של דלז וגואטרי . לתפיסתי , כמבואר לעיל , זמן הינו משך היחס הפועל בתופעה , ומאחר שקיים שינוי בלתי פוסק במציאות האונטולוגיה , מקך הזמן הקונקרטי של התופעה הוא נגזרת של התחוללות התופעה כולה , המהווה מארג של יחסים מושגיים המסונכרנים בהדדיות . מאחר שהכל בתנועה , מהתת חלקיקים ועד לקוסמוס כולו , משך התנועה מתעצב בהתאם להתרחשות . המקצב של תנועות ידי בהליכה , למשל , לעומת ריצה או אכילת אוכל פגום , המתסיסה מערכות עיכול להגנה ופליטה . השינוי ביחסים רוחש כל הזמן , כך שגם משך הפעולה הקונקרטית הוא תלוי מצבה של הפעולה במרחב . פעמים פעולת הכאב היא קצרה ופעמים עמומה ונמשכת , הכל בהתאם לתופעה , בעוד שהמשך בפני עצמו , משך השינוי הוא מעל הזמן , מחוצה לו . לעומת זאת , התמטיזציה של לוינס מחפשת את ה"זמן השלם" את ה"זמן שהושלם , " ה"זמן השלם" התכליתי , שבו "הזמן הוא הבלתי סופי של הסופי , " המכונה על ידי לוינס כ"זמן המשיחי" שבו "התמידי הופך לנצחי ' 99 . " לוינס אוחז בעקרון הסיבתיות והשלמות בתפיסתו את המציאות ; לכן , מבחינתו , במציאות הרוחשת המשך הוא רצף של תכליתיות , שלמות הפעולה . הוא אינו מקבל את הוכחותיו והתבוננותו המופלאה והחכמה של אנרי ברגסון על הסתירות הקיימות בעקרון הסיבתיות במציאות . לכן לוינס משתמש שוב באופן פואטי קסום בפיתול תיאולוגי כדי לפתור את פשר משך הזמן בתפיסתו את המציאות כנגזרת של רצף שבור של הזמן מהעבר ( זמן שהושלם ) דרך הווה ( זמן השלם ) אל העתיד ואל ענ ; ר הזמן אינסופי . בעוד שלתפיסתי , משך הרצף ההווייתי של ה"אני , " היחידני , הסינגולרי , םובייקטיבי קונקרטי , הוא הוא הנצחי במרחב האינסוף ; "אני" כבר באינסוף . האינסוף איננו מושג תיאולוגי הנמצא על רצף שבור של זמן חללי , הנושא "מטרה" תכליתית 199 שם , עמ' . 239 , 238

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help