sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:259

והמשותף של הקהילה , שאותו הם קיבלו מתוך בחירה . "המשנה הסדורה : ארץ תקווה" דנה בהתחוללותה של קהילה כמערכת חברתית . הביאור הנוכחי עוסק בפנומנולוגיה של ההכרה וקורא לפתוח בדיון ביקורתי על הרחבת ההכרה דרך תפיסת המציאות האונטולוגית כהתרחשות במרחב אימננטי אינסופי של משמעויות פועלות ; תפיסת התופעה כתרגום של משמעות לפעולה , בהיותה של הפעולה אפשרית ולא הכרחית . חיבור זה מראה שתפיסת המציאות הנוכחית , הנשענת על עקרון הסיבתיות , מעצבת בפועל תפיסה מעוורת של הפרדה דואלית בין גוף לנפש , ועירוב אמוני קמאי בין המציאות האונטולוגית למיתוסים תיאולוגיים ; תפיסה המפלחת את משך המציאות לקטגוריות היררכיות המאפשרות "סדר" ו"ארגון" בערכי "טוהר" ו"כוח" לסוגיהם , ומרדף " חינוכי" בלתי פוסק אחר "שלמות" בלתי מושגת . האפיסטמולוגיה בימינו נראית כמחפשת כיוון , ולו רק בגלל ההתפתחויות מרחיקות הלכת שמתרחשות בכל תחומי המדע עקב מהפכת המידע . המדע רואה בתוך גופנו תת מערכות חיים , המייצרות סוכרים וחלבונים , הפועלים כאופטימיזציה מופלאה . יותר מכך , המדע רואה בהתרחשות התנועה של תתי חלקיקים תופעה של העברת מידע יחד עם פעולה . בימינו , הצורך להבין עד כמה זהים אנו הוא חשוב , בשיח , פנים עם אחר , עם הסובייקטיבי של כל אחד מאתנו , במפגש עם אחר , במפגש עם העולם . אני קורא לחיזוק והעצמה סולידרית , למימוש בפועל של חיי קהילה תומכת תוך שמירת ערך כבוד האדם , הסביבה והחברה . כולנו מתחוללים על פלטפורמות זהות , בתוך אותה מציאות , בתוך אותו מרחב , יונקים אותם משאבים , ובנויים מאותן מולקולות ואטומים הרוחשים חיים . לצערי , בימינו היחיד מחפש לקבל במהירות ריגוש או תחושה המעלה אותו באנרגיית חיותו , תוך בלבול בין רגשות לתחושות . תופעה זו המשרתת את היחידים המעטים המנצלים את רגישותה של הפלטפורמה , את רגישותו ושבריריותו של בן האנוש , כסוג מין החי בטבע . הביאור לא רק קורא לראייה חדשה בתחום הפנומנולוגיה של

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help