sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:255

פרטים והקשרים על התחוללות התופעות השונות בטבע , אך האנושות עדיין נמצאת תחת כיבוש , שעבוד ודריסה נמשכת , כאשר מעטים גורפים ומנכסים משאבים ותקוות של מיליארדי בני אדם . כולנו רואים את סדרי העדיפויות האבסורדיים , האירציונאליים , בחלוקת המשאבים באופן שאינו מאפשר בניית סביבה קהילתית אוהבת . האנוש נמצא עובר מסע אחד , יחיד בזמן , וברוב המקרים הוא עושה זאת בתנאי שעבוד , סבל ועיוורון . השעבוד הוא מעשה ידי אדם , לא תוצאה של מגבלות החירות . החירות קיימת בעצם האפשרויות שישנן לפנינו , והאדם בוחר באופן הפשטני ביותר , במודע או שלא במודע , בשעבוד . תפיסת המציאות שלנו היא המובילה אותנו בחיי היומיום , היא המכוננת את אתיקת חיינו וחיי צאצאינו בסביבת חייהם . על פי תפיסתי את המציאות כמרחב אימננטי אפשרי ולא הכרחי האנוש והאנושות יכולים לשנות את המבנים של תפיסת המציאות ובכך לשנות את דרך התנהלותנו , התרחשותנו על פני הארץ , שתהיינה ביתר שמחה והודיה תוך שיתוף בזוהר המשך של הבריאה . לוינס מנסה לאחוז בשני הקצוות של מושג החירות , אך נמצא מדלג ביניהם . מחד גיסא , הוא מאמץ את ההגדרה הפופולארית של הובס , הרואה בחירות שחרור כל המעצורים עד המוחלט , ומאידך גיסא , הוא רואה את מוגבלותה בהתייחסות לערכי מוסר . הוא אומר : "ההצדקה המוסרית של החירות היא לא ודאות ולא אי ודאות . היא משוללת מעמד של תוצאה , אלא מתממשת כתנועה ובחיים . " לוינס לוקח את החירות ומייצר שוב סוג של מיתר חוזר , כפי שהוא מגדיר אותו "הפיתול של המרחב , " אשר קובע שהחירות הינה חלק מהאינסופיות , בהיותה 197 שם , עמי . 256

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help