sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:252

ומאידך גיסא , הוא יכול להישען גם על אפלטון ב"פיידרוס" ולומר ש"המטפיזיקה היא המהות של שפה זו עם אלוהים ; היא מוליכה אל מעל להוויה . " לוינס נוגע במרחב הזה , אבל עדיין לא רואה את החיבור האפשרי , את המושג המחבר , בין משמעות לפעולה . לוינס עדיין חושב במסגרת של תפיסת מציאות בסובב למסובב , של סיבה לתוצאה , והאמונה התיאולוגית משלימה לו את פשר התופעה . יחד עם כל זה , הוא רואה את האונטולרגי , את האונטולוגי בפיזיולוגי , את ההתרחשות המשותפת בין האונטולוגי לפסיכיזם , כאשר הוא חש במרחב האינסופי , באותה אידיאת האינסוף הקרטזיאנית . לכן הוא יכול , לשיטתו , להתבונן מבפנים החוצה , פנים אלי אחר , אלי ניכוס משותף אפיפני , ולהיפך . לוינס יכול לראות את הטרנסצנדנטיות במציאות האונטולוגיה , את האפיפניה הרוחשת , כפי שהוא אומר : " החיצוניות איננה שלילה , אלא פלא . " כאן בא חיבור זה , נכנס ופותח את ההכרה אלי מרחבים חדשים , יחד עם "תורת המחוללים" ו"המשנה הסדורה , " בתפיסת המציאות כמרחב אימננטי אינסופי של משמעויות פועלות . אין צורך ליחיד האנוש , לאנושות , להישען על אלוהים . אין צורך בתיאולוגיה המטפיזית בכדי לחיות במציאות , בהיות המרחב האימננטי , המציאות , אפשרית ולא הכרחית , בעור אנו כאן , על הקרקע , על האדמה הזו האחת . התיאולוגיה המטפיזית נועדה לתת פשר באמצעות מטפורות רגשיות חושניות להתחוללות החיים על פי התפיסה הדואלית סיבתית של המציאות . לנו , בני האדם , מין מהחי , יש עוד הרבה תופעות להכיר וללמוד , לעשות ולפעול כאן ועכשיו , במרחבנו , מבחינת דרך חיינו , דרך תורת הכרה רדיקלית חדשה , התופסת את המציאות כאפשרית על פי עקרון המשמעויות הפועלות . 194 שס , עמ' . 250 195 שס , עמ' . 246

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help