sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:251

קיימת תחושה , הרגשה , כי באשר אנחנו בהכרה מודעת , אנו שולטים טוב יותר במצבנו , לעומת מצב שאנו לא נמצאים בהכרה מודעת ( ישנים , חסרי הכרה . ( חלק מאתנו מתקשה להירדם ולישון רק מתוך החידתיות הפועלת בו , אך המערכת יכולה לידום גם בהיותנו בהכרה מלאה . הרי זה קורה מול עינינו , בכל רגע ורגע , מדום לב להתקפים אחרים המקפדים את חייו של אדם בשנייה , בהיותו בהכרה מלאה . הבטחת חיותנו לא רק נשענת על מעט משליטתנו בחיינו , אלא זוהי הפלטפורמה הגנרית , המערכת הזהה , מרכבת חיים חזקה השומרת על ייצוב אנרגיית החיות הרוחשת בנו בהתמרתן של המשמעויות לפעולות ( רהנורמליזציה , ( על הגוונים , המנעדים והאיכויות השונות של תרגומי המשמעויות לפעולות . לכן לוינס מכניס בפיתול גם את אלוהים מכיוון שהוא זקוק לפשר המציאות . תפיסתו הדואלית אמוניה על פי עקרון הסיבתיות מאפשרת לו "להביא , " להנכיח את האלוהים , " לייבא" את התיאולוגיה לאונטולוגיה . בעוד שלתפיסתי את המציאות על פי עקרון המשמעויות הפועלות , איכות ההכרה של המציאות מאפשרת לנו לראות עד ובתוך אותו מרחב אימננטי אינסופי רוחש במשמעויות פועלות . התרחשות זו בתוך המרחב , מפגשים וזיווגים בין ישים אונטולוגיים , בין ישים חיים , בינינו , ביני לבינך , אני אתה , פנים אחר , אני זולת , אנחנו , קהילה , סביבה - הכול תופעות רוחשות , משמעויות פועלות המפיחות בנו חיים . הפעמונים ממשמעים את השומעים , בשורה רוחשת , מתפשטת כגל עולמי , מתייצבים הקולות והצלילים בכיכר השוק , הרוח אומרת דברה , מתאזנים בעצמם אלי עולם , בקפה עם שמש אמסטרדמית , מים , שחפים והשהיה . לוינס נוגע לא נוגע במרחב . חש , נוגע ונסוג . מחד גיסא , הוא יכול לומר ש"כל אינטואיציה תלויה במשמעות שאינה ניתנת לצמצום לכלל אינטואיציה . המשמעות באה ממרחק גדול יותר מהאינטואיציה . "

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help