sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:249

כמבואר , היחיד החי הינו הוויה הווה יחידנית של מידע סובייקטיבי , הפועל ומפעיל בסינכרון עם שאר המחוללים את החושים , תנועתיות , צורניות , התנהגות , תקשורת , שכל , הכרה טהורה , היסטוגרפיה ושאר הנסמנים ( תכונות ) הגנריים המהווים משמעויות הפועלות , להתמרתם לחומר ואנרגיה , בהתאם למצבו של היחיד במרחב . לועס אומר שהיחיד מזהה את עצמו מבפנים - "מעבר לוגי מתרחש מהדומה אל הזהה ; הייחודיות מגיחה באופן לוגי מתוך הספרה הלוגית החשופה למבט והערוכה בתוך כוליות על ידי הפיכתה של ספרה זו לפנימיות של האני , על ידי הפיכתה , אם אפשר לאמר זאת כך , של ההתקמרות להתקערות . כל ניתוח הפנימיות שבו התמיד ספר זה מתאר את התנאים לאותה הפיכה . " זוהי בדיוק נקודת התורפה אצל לוינס בתפיסתו את המעבר מהאחר אל עבר הפנים כמכוננת את התכנסות הכוליות הפנימית , את ה"אני" המוצא את הפשר למציאותו במרחב , בהתפרשרתם של יחסים קמאיים . הפנים , ה"אני" היחידני הרציף אצל לוינס , עדיין מושתת על סוג של פסיכיזם קולט . הכוליות הזו רוחשת בתוך אידיאת האינסוף , וגם לראייתו המציאות האונטולוגיה הינה טרנסצנדנטית בתוך המציאות עצמה . אך עדיין קיימת ההפרדה הזו אצל לוינס בין הממשי לבין האמוני , בין הפסיכיזם לבין הפיזיולוגיה האונטולוגיה ( גוף ונפש , ( בין הפסיכיזם וההתנהלות בפועל של היחיד לבין הסובייקטיביות המוחלטת שמתחוללת באמצעות פלטפורמה גנרית זהה במרחב . בעוד הפסיכיזם אצל לוינס מוסבר באופן של מהות היחיד הנפרדת מגופו , ב"תורת המחוללים" מהות היחיד הינה סך כל פעילויותיה של יחידת חיות , נפש גוף הולמת , באמצעות מארז גנרי , פלטפורמה 192 עמנואל לוינס , כוליות ואינסוף ( תרגום ; ר . איילון , עריכה מדעית ; ז . הנסל , ( ירושלים , , 2010 עמי . 243

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help