sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:248

ההפרדה בין הנפש לגוף . ההליך הביקורת של התחוללות ההכרה נמשך דרך אנרי ברגסון החש רואה את המרחב , אך לא ממשיג אותו , רואה את חולשותיה של תפיסת מציאות הנשענת על עקרון הסיבתיות , אך עדיין נשען עליה כסעד זמני בהתפתחות היוצרת . פילוסופים כמו לוינס , בובר , פוקו דלז ואחרים נכנסו והבינו שיש איזושהי אפיפניה בתוך המרחב , במפגש בין ה"אני" והאחר , בין אני אתה , היוצר חיבור תוך כדי שעבוד , כפי שלוינס קורא לו . יש התחוללות של כוליות פתוחה בתוך מרחב אינסופי , בתוך אידיאת האינסוף . אבל אידיאת האינסוף , לשיטתו של לוינס , היא סוג של אידיאה מן ההגיון השלישי הקרטזיאני - האלוהי , הטרנסצנדנטלי , הנמשך אל עבר המיתולוגי , הדתי - בפשר הולם להתרחשויות במציאות . שעבוד בידי אדם . בעוד שתפיסת המציאות הרדיקלית המוצעת והמבוארת בחיבור זה רואה את המרחב עצמו , את הטרנסצנדנטי , איך לחיות בחירות ושינוי במרחב הרוחש במשמעויות פועלות . אופק הכרה חדש נפתח ונפרש במובן זה שהמרחב עצמו מכיל בתוכו את המציאות האונטולוגיה הרוחשת כחלק מהמרחב , ובהתייחסותה למערכות חיות ולבן האנוש בפרט . כאמור , היחיד החי מתחולל על פלטפורמה גנרית עם מארג דינמי של זכרונות ( הקשרי מידע ) לסוגם ומינם , המייצרים במהלך פעילויותיו משך חיות דינמית , המתרחשת ורוחשת בתוך המרחב , אם זה בחלק גוף נפשו הפנימי , בכבד , בקיבה , ואם זה במפגש בינו ובין חבריו לשיח . ניתן לראות את הטבע כמדבר , מתקשר בין יחידיו , מרחב אימננטי אינסופי מדבר ומתקשר . כפי שכבר נאמר , חלק גדול מפעילויות האנוש , פנימיות וחיצוניות , סך מכלולם במשך נתון , גדול לאין שיעור לעומת סך כל הפעילויות הנוספות של אותה הזנת שיח קונקרטית סובייקטיבית שאנו מזינים את עצמנו בסביבתנו , את ה"אני" היחידני הרציף הכולל שבנו בהכרה מודעת . מכלול התרחשותו של היחיד החי מתקשר בהיות הפלטפורמה פועלת מרמת האלל והגן ועד לאנוש כיחיד הולם , בסינכרון עם מחוללי זיכרון .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help