sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:244

לקונקרטי , ל"אני , " לסובייקטיבי במלוא הודו ועוזו , להתחולל ולחוות חיים במרחב , והיא גם זו המחוללת את האינסופיות עצמה . גוף נפש דקארט , בהתבוננותו הרגישה , ראה את השבריריות של היחיד בתוך המציאות . את התופעות השונות והמשונות שלא היה להן הסבר בתקופתו , מבחינת ראייה דרך העובדות המדעיות . לכן הוא חיפש מתודה , דרך שתאפשר לו לפצח את המסך הזה , את פשר התרחשות פעילותו של יחיד קונקרטי חי . תפיסתו הדואלית את המציאות אפשרה לו מתן הפתרון , פשר להתרחשותו של היחיד כנפש וגוף , כשתי יחידות נפרדות השלובות זו בזו . כל יחיד חי תופס את המציאות באופן סובייקטיבי , אבל תופס אותה בתפיסה הולמת ופועל על פיה , בין אם היא תפיסה בהירה וצלולה או עכורה ועמומה , עדיין הוא פועל בה באופן ההולם את מהותו במצבו במרחב . להבדיל מדקארט הטוען "שהוודאות והאמת של כל ידיעה תלויות בהכרת האל האמיתי 190 , " לתפיסתי ב"תורת המחוללים" ובחיבור זה , כל מה שאני רואה בבהירות רבה , שהוודאות והאמת של כל פעולה רוחשת נובעות מאפשרויות הפעולה הגלומות במשמעות , כמוצא ובראשית , לאותה פעולה , או סדרת פעולות , או התרחשות של אינסוף פעילויות במרחב האימננטי האינסופי . היכולת שלנו לשרוד עם יד אחת חסרה , או עין אחת , או פגמים פיזיולוגים נפשיים למינם וסוגם , אינה מצביעה על הפיצול בין גוף לנפש , אלא נהפוך הוא - את החיבור האימננטי ביניהם . היחיד חי כל עוד קיימת פעילות רוחשת הנסמכת על איחזור מידע ממאגרי הזיכרון ההקשריים לכל הפעילויות הרוחשות והנדרשות לחיותו , כמו חושים , צורניות , תנועתיות , תקשורת 190 רנה דקארט , הגיונות ( תרגוס : ד . מנור , עריכה : א . יקירה , ( תל אביב , , 2006 עמי . 114

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help