sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:243

( 48 ) דקארט בתפיסתו את המציאות דרך עקרון הסיבתיות והשלמות , ראה אותה משלבת בתוכה , בהתרחשותה , את השלם והחסר . היחיד , האינדיבידום , אינו שלם , אך הוא בעל יכולת לעלות בסולם אושרו , תוך כדי התנסויות , לימוד והתבוננות בחקר וביקורת התופעה כאמיתית או כלא אמיתית , בהתאם לתפיסתו את המציאות . אותו עקרון של השלמות המוחלטת מחובר וקשור לעקרון של אי שלמות , בשאלה מהי שלמות ? "המשנה הסדורה : ארץ תקווה" קוראת לראייה והכרה של היחיד באי שלמות , והכרה זו מאפשרת הבניה של מארגי אתיקה ומוסר אישיים וקהילתיים תוך הכרה במגבלות יכולותיו , במצבו של האדם במרחב . הכרה זו היא חלק מהתרחשותה של הכוליות האנושית הפתוחה , הדינמית , על מארג זכרונותיה הסובייקטיביים קונקרטיים . הכרה ההווה את ייחודיותו כמשך רצף של "אני" עם היסטוריה , זהות קונקרטית , תוך כדי תנועה שינוי , בעלת אפשרויות הסתגלותיות במרחב הרוחש , ההכרה באי השלמות במובן של אי אינסופיות , מוגבלות אל מול הטבע הטובע , סופיות משך החיים האישיים כוודאית . הסופיות עצמה מכוננת את המשך ההרמוני המשתנה ומשנה את המציאות האונטולוגיה , את הממשות ; סופיות המסע האחד , היחיד בזמן , של כל "יש" אונטולוגי אל מול האינסופיות של הייחוד ואיחוד בריבוי בהתרחשות ; סופיות תכליותיו של היחיד החי . אותו "אני" בעל רצף משך יחידני , אותה זהות בעלת משך מוגבל בהתרחשותה היחידנית הקונקרטית , ככל "יש" במציאות האונטולוגיה . הפער הזה בין המשך ההתרחשות להפסקה המוחלטת , לסיום והיעלמות , ובין סופיות המשך האישי קונקרטי , בין סוף החיים לאינסופיותם , החיכוך הזה , ההתהוללות המשותפת הזו , היא זו הנותנת לסופי , למוחלט , 189 שם , משנה כללית ( אישית , ( פרק 11 ( ו איה הכרה ) שלב . 1 הכרה באי השלמות ( מוסר , ( עמ' . 24

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help