sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:241

התשוקה לראות שלמות כאחרות , אחדות מושלמת יותר של אי נפרדות , כפי שדקארט אומר , הקיימת באלוהות או הקיימת באל , היא סוג מסוים של פרשנות של שלמות , אי נפרדות הנשענת על תפיסת מציאות דואלית סיבתית . בעוד שבמרחב המציאות האונטולוגיה כל תופעה מושתתת גם על היפרדות נפררות פיצול , התחלקות ואיחוד . המציאות האונטולוגיה מתרחשת בעצם התהוללותם של ייחודייות אינסופיות במרחב , ייחוד ואיחוד בריבוי כפי שהסברתי בתחילת החיבור . השילוב בין עקרונות החירות והסופיות מאפשר את התרחשות הייחוד הסובייקטיבי קונקרטי של התופעה . האדם רוחש ומתרחש , הווה ומתהווה , מתאחד ומתפצל . הוויה הווה באינסוף , בעודה מתממשת במציאות האונטולוגיה כ"אני מדבר" בעל כוליות פתוחה ודינמית , המתנהלת ופועלת בהתאם למצבה במרחב . דקארט מתחבר ישר לאידיאה האל כסיבת הכול , גם מתוך ההיסטוגרפיה שלו . לכן הוא תופס את המציאות כמרחב הרוחש ונוצר מסיבה לתוצאה , תוך הפרדה בין גוף לנפש . הפרדה זו נותנת לו אפשרויות לתפיסה הולמת את עצמו ואת סביבתו , וה"אני" החושב מנסה ומתנסה בכל עת כדי להשיג את השלמות הגבוהה והמאוחדת יותר בתוך המציאות . מאז דקארט חלפו מאות שנים , המדע התפתח והבנת המציאות שלנו השתפרה באופן הסדור והמאורגן של החומר . אנו רואים את המרחב נפתח מחדש , מבחינת ידע מדעי , בכל תחומי המחקר המדעי - מביולוגיה לתורת החומרים , מתקשורת מחשוב לאפיגנטיקה - והניסויים שיעשו יניבו בוודאי גילויים חדשים , ואיתם תוצאות יצרניות חדשות . חיבור זה קורא לבירור תפיסת המציאות , בירור התרחשות המציאות מעמדת הראייה שהמציאות הינה מרחב אימננטי אינסופי למשמעויות פועלות . דקארט לא יכול לראות אחרת , בתקופתו ובהתאם למצבו , כפי שאנשים לפני קופרניקוס , או בזמן קופרניקוס , לא יכלו לתפוס את המציאות כפי שתפסו אותה לאחר גלילאו . המהפכים בתפיסת המציאות אכן קשורים לפנומנולוגיה של ההכרה , של דרך התרחשותה התפתחותה ותפיסתה

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help