sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:239

שאין הוא לבד בעולם , וכי ישנו דבר נוסף קיים . אני מסכים עם תוצאת התבוננותו של דקארט : ה"אני" היחידני הרציף יודע שאין "אני" לבדי בעולם ; מתוך הזהה שבינינו , ומתוך רצף הכרתי הסובייקטיבית , אני יודע שקיים אחר נוסף , רוחש במציאות , במרחב של ייחוד ואיחוד בריבוי , הרוחש משמעויות פועלות . המרחב הוא מרחב חי והמציאות האונטולוגיה ותופעותיה הינן טרנסצנדנטיות , כולל מחשבותי בפועל , סך כל פעילויותי . דקארט נצמד לתפיסה של סיבה תוצאה , ואומר "אין אני אלא דבר שחושב . " בעוד שאני אומר : "אין אני אלא היות הווה , רוחש ופועל בהיותי , במהותי - בסך כל פעילויותי . " המחשבה כאידיאה המחוללת עולם , הינה מושג ההולם מחשבה דואלית המשלבת את התיאולוגיה באונטולוגיה , בעוד שלתפיסתי , תופעת המחשבה בממשות היא התרחשות של התמרת מושגים גנריים שונים , כמו חומריות , תנועה , צורניות , תקשורת שפה , שכל וזיכרון , המסונכרנים לתפיסת מציאות רציפה והולמת . ושוב הפעמונים מצלצלים במשך קדום , מסמנים את השהייה את הקיים . המרחב רוחש צלצולי פעמונים , קרקורי ברווזים , דרורים ויונים , ואופטיקה השמש על המים המרצדים מחוללת נקודות נקודות , מישורים בוהקים , ממדים במרחב אור . דקארט חש , הוא נוגע ואומר : "אף על פי כן אי אפשר היה שתימצא בי האידאה של עצם אינסופי - בי , שאני מהות סופית - אלא אם זו הושמה בי על ידי עצם שהינו באמת ובתמים אינסופי . " מחר גיסא , הוא נוגע במרחב האימננטי , הוא רואה את האינסופיות , ומאידך גיסא , הוא נסוג אל עבר היותו כוליות סגורה , סולפיסיסטית , מוגבלת וסופית . בעוד שבתפיסת המציאות על פי עקרון המשמעויות הפועלות , היחיד 184 שם , עמי . 81 185 שם , עמי . 82

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help