sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:237

את מצב השלמות הקונקרטית בהתייחסות לשלמות קונספטואלית אובייקטיבית , או כיחס התופעה לעצמה אל מול תופעות דומות לה על פי סולם ערכי סובייקטיבי של אותו יחיד בקהילתו . השלמות של נעימת העוגב , השלמות של צלצולי הפעמונים , השלמות של התבשיל האלוהי וכר - המושג "שלמות" מיוחס לדברים שבשגרה . בפועל , פעמים רבות מדי אנו רואים כיצד התוצאה "שלמה יותר" ממקור סיבתה . האם אפשר לומר שהבן הוא "פחות מושלם" מהאב ? והרי ראינו גם מקרים רבים שבהם מבחן השלמות בין אב לבן אכן טעון ביקורת בונה במובן הזה שהעניין הוא בעצם הייחודיות שלנו - הבן כבךאנוש הוא ייחודי , אך לא בהכרח שלם פחות מאביו . בעוד שלתפיסתי אין עניין של שלמות במציאות הרוחשת ; המציאות אפשרית ואיננה הכרחית . המרחב מאפשר שינוי , וחירות וסופיות הינם עקרונות יסוד בההרחשותה של המציאות במרחב , כאמור לעיל . השינוי הינו ההתרחשות עצמה , ו"שלם" או "מושלם" הינו רק שם תואר סובייקטיבי למצב אקזיסטנציאלי של התרחשות התופעה . אנו רואים כיצד תהליכים ושינויים דינמיים בחיי היומיום המכילים התחוללויות טרנספורמיות , שהשלמות והגדרתה אינן כרוכות בהווייתן . כזה הוא יחיד האדם , בן האנוש החי , בהיותו כוליות פתוחה , דינמית , הרוחשת במציאות אונטולוגיה רוקחת כיסופים ותקווה . דקארט אומר : "כל אידאה היא תוצר של הרוח . " הוא משייך את זה לרוח מכיוון שלתפיסתו הרוח שלמה יותר , בסדר הסיבות היא " גבוהה" יותר מהאידיאה עצמה . בעוד שלתפיסתי , המשמעות , היא שמכוננת את אפשרויות הפעולה , והמרחב רוחש באינסוף משמעויות פועלות . משמעות אחת במרחב הרוחש משנה יחסים בין פנים לאחר , זהה לשונה , זהה לאחר . הפלטפורמה הגנרית על מחולליה מאפשרת 182 שם , עמי . 77

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help