sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:235

סובב למסובב - עם הגותם של ברגסון , לוינס , דלז וגואטרי וממצאים מדעיים והתבוננויות של שרדינגר , אהרונוב בום , אשל בךיעקב , אילון ועדיה ואחרים , שאכן מבינים שיש אפשרות להרחבת ההכרה ; כפי שהוסרל טוען בפנומנולוגיה , שתכליתה להרחיב באיכות התרחשותה , ומאחר שאנו מתבוננים על האפיסטמולוגיה כפנומנולוגיה , אזי יש ביכולתו של האנוש להרחיב את ההכרה ראייה . בפועל , במציאות הרוחשת בעצם הזמן הזה , בשנת , 2011 עדיין אנחנו מתבוננים על המציאות כסובב ומסובב , כסיבה ותוצאה . אנחנו מפעילים מארזים ומאתים שיווקיים ויצרניים תכליתיים , כלכליים , שיש בתוכם עקומות יעילות של תפוקה ורווח כספי , ומריצים את האנושות אל דרך המסתמנת כסדורה ומאורגנת , אך בפועל היא איננה ברורה , אלא עכורה , חרדה ונפחדת . החיבור , הזיווג הזה , בין התיאולוגי לאונטולוגי הרוחש , בין נפש לגוף כשתי יחידות שלובות , אך הפיצול והבידול בין השניים על אף הזיווג , הדואליות ביניהם , מחזקת לכאורה את הכוליות , אבל בפועל היא סוגרת , מצמצמת ומעוורת את כוליות ה"אני" מלראות ולתפוס את המציאות המתרחשת בפועל כחירות ושינוי - חירות הבחירה המחוללת אותי כ"אני" רציף , יחידני , משתנה וסופי באינסוף . מרחב תעלות המים הינו התרחשות של משמעויות פועלות , מ"הנני יהודה , " יחידני ה"אני" היחידני הרציף , ליונה ההווה פנים לאחר במרום הענף , יחד עם להקת היונים המפזזת , מחזרת , מנקרת , אוכלת ושוזפת את עצמה בהדדיות באותו חום של השמש האחת , המבעירה בנו חיים משותפים בשיח . ושוב הפעמונים מצלצלים קולם ביעף , חולפים במשטחי האור עד אופק מים ושמים . דקארט בהגיון השלישי , רואה ייצוג בדרגה גבוהה יותר של "יש"

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help