sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:229

והאחר ( הסובייקטיבי ) של השני . במלחמה מתרחש המפגש בין האחר שבי לאחר שבאחר ללא הזהה הגנרי המשותף , ללא האנושיות הזהה , האובייקטיבית , הגנרית ; בעוד שבמצב רגיל היחיד הינו חלק מקהילה רוחשת שיח , מפגש בין פנים לאחר , בין ה"אני" הרציף והנמשך לבין האחר , הזהה והאחר . הסובייקטיבי שבי , ה"אני , " חווה את הכוליות הפתוחה שלו , הפרוצה לאינסוף , ללא גבול , דרך האחר ומעבר לאחר בהתגלות ההתרחשות במרחב . לועס נוגע במרחב האימננטי הרוחש משמעויות פועלות , אותו מרחב המאפנן , המאפשר את הוויית החיות של היחיד . באותו מרחב אשר בו רוחש היחיד , רוחשים גם חלקיו הפנימיים , יחידות חיות רבות למינן ולסוגן , המתקשרות בהרמוניה במציאות משתנה . לוינס חש את המרחב , נוגע בו והוא אומר : "כדי שהיחסים בין יצורים נפרדים יתאפשרו , על הצדדים המרובים להיות אם כן עצמאיים חלקית ומצויים ביחסים חלקית , או אז מתקבע במחשבה מושג החירות הסופית . " ושוב צלצולי פעמונים . לתפיסתי כאמור לעיל , החירות הטהורה היא האפשרות לבחירה בין פעולות . המרחב מכיל אינסוף משמעויות פועלות , וכל משמעות מכילה לפחות פעולה אפשרית אחת הקשורה בה . 175 לפיכך , המרחב הוא אינסוף פעילויות אפשריות , המאפיינות את המציאות כאפשרית ולא הכרחית . עקרון השינוי ( יסוד הסופיות ) והחירות ( חירות הבחירה ) הינם עקרונות מנחים בהתרחשות המציאות האונטולוגיה במרחב , ובייחוד בפעילותה של הפלטפורמה הגנרית למערכות חיות . החירות מובנת כבר בתוך התרחשות כוליותו הפתוחה והמשתנה של היחיד , תוך כדי היותו חלק פועל במרחב הרוחש , חלק מהמרחב הרוחש , התרחשות 174 שם , עמ' . 183 175 י . עתי , תורת המחוללים , תל אביב-יפו , , 2011 אקסיומה , 2 עמי . 19

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help