sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:228

הנמשכת על "אושר" האדם דרך עקרונות של "טוב" ו"רע" מוסריים " טהורים , " הנסיונות לשייך את המידה הטובה אל ה"טוב" ואת המידה ה"רעה" אל ה"רע" לא הביאו את קהילות האדם לידי שלמות כלשהי או לחיים טובים יותר . לתפיסת ; ערכים מוסריים אתיים הם התרחשויות חברתיות קהילתיות , אשר איכותן נקבעת בתפיסתם הסובייקטיבית של יחידי הקהילה , כמבואר לעיל . יותר מכך , לא רק שמאות רבות של מיליוני בני אדם נהרגו במאה העשרים , אלא גם בהתרחשות החברה המודרנית והפוסט מודרנית הליבראלית מערבית נרמס חופש היחיד בפני "חירות" בלתי מרוסנת של התאגידים וה"הון , " בציניות מתורבתת וללא מחויכות וערבות חברתית הדדית . אנו רואים את ההתרחשות הזאת גם בתוך אותן מדינות וקהילות במאה העשרים , כאשר "מומחים , " פרופסורים לתורת המשחקים , עודדו במשך שישים שנה את עקרון הכוח , הטוען שאל מול משחק כוח צריך לבוא עס יותר כוח , לקבע את החרדה והפחד , לשתק קהילות שלמות , או קהילת עולם שלמה , באיום של שואה גרעינית , שיביאו פצצות האטום . הפחד לא רק משתק את היחיד והקהילה לגבי צרכיהם האמיתיים , כמו בריאות , סיעוד , חינוך , דיור וחיים של כבוד , אלא גם מניע את הקהילה החרדה והמפוחדת הזו לפונדמנטליזם פשיסטי מאחד . זוהי תופעה חברתית בעלת מכנה משותף רחב , רדוד ועכור באיכותו ההכרתית והמוסרית , הפועלת תוך אפליה וגזענות גלויה , אכזרית , חוקית ואובייקטיבית על פי משפט הקהילה . קהילה הנמצאת במצב כזה , רוחשת ומתקיימת תחת חרדה , פחד , שעבוד , מצור , גלות וסבל של יחידיה שלה ושל אחרים רבים , מיעוטים , אף שאינם שותפים לתפיסת המציאות שלה . במצב של שבר , מלחמה בין הפנים לאחר , בין ה"אני" ל"זר , " היחיד מסרב להשתייך לכוליות אחת משותפת של ההתרחשות . כפי שלוינס טוען , כל אחד מזהה את עצמו לא באמצעות המקום שיש לו במכלול ההתרחשות , אלא באמצעות העצמי שלו . דהיינו , הזהה והאחר ( הסובייקטיבי ) שלו , לא מסוגלים להתחולל בקיומם של הזהה

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help