sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:225

הפנומנולוגיה של הפסיכולוגיה בהתבוננותי על הפנומנולוגיה של הפסיכולוגיה החל מפרויד ואילך , מבחינות רבות עזרה תפיסה פסיכופיסית זו של פענוח העצמי , ה"אני , " לעשרות רבות של מיליוני יחידי אדם לשוחח , לשוח על עצמם , עם עצמם , שיח בין פנים לאחר . השיח איפשר להם לאזן , ולו במעט , את תפיסת מציאותם במרחב . אך הפסיכולוגיה אינה מאפשרת או מבינה את תהליך ההתרחשות של הרצף היחידני , את מהותו הרוחשת של היחיד , כפי ש"תורת המחוללים" מבארת בהרחבה . הפסיכולוגיה הקלינית והפסיכיאטריה רואות את ה"אני" הרציף כסוג של אגו , תוך הפרדה בין נפש לגוף . דהיינו , גם ה"אני" הפנימי לשיטתם , איננו מוסבר על דרך היווצרותו והתרחשותו , אלא רק תופעותיו של ה"אני" מובחנות באופן אמפירי על פי עקרון הסיבתיות והשלמות . הפסיכולוגים והפסיכואנליטיקאים למיניהם , אכן עוזרים לפעמים בעצם פעולת השיח בין המרפא למתרפא , לשנות את תפיסת המשמעויות הפועלות בפועל , ולייצר הקלה למתרפא באופן של הרחבה , "עלייה" באנרגיית חיותו . אך טיעוניהם על סיבות הבעיה הנפשית ודרכי התרפאותה משוללות כל ראייה והבנה בהתרחשות המציאות והתחוללותו של ה"אני" היחידני הרציף . בנוסף לכך , הם מקבעים את השבר בין הפנים והאחר , בין תפיסת המציאות של המרפא לתפיסת המציאות על ידי היחיד המתרפא . הטיפול הפסיכולוגי עצמו מעגן את היחס בין ה"אני" וה"זר , " את ההפרדה , את ה"היררכיה , " את הסיבה במבט לאחור , הניסיון להבין בהווה את העבר , להבין את ההווה דרך הבנת העבר , להבין את העתיד דרך העבר ; כל זאת מבלי להבין את ההתרחשות ההווה , ההוויה , המציאות . השינוי הרדיקלי המוצג כאן הוא בתפיסת ההכרה את המציאות , שינוי חמור בפנומנולוגיה של האפיסטמולוגיה , שינוי בעקרון המנחה את

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help