sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:216

( 46 ) ה"אני" הסובייקטיבי : חיכוך בין זהה ואחר לוינס איננו מרחיב ומבאר את התחוללות הפסיכיזם , המהות הייחודית ההווה של היחיד החי , ה"אני" היחידני הרציף , הבלתי מתחלק . הוא מקבל את ההיפוסטאסיס בקיים ובספרו "כוליות ואינסוף" מכנה אותו " פסיכיזם . " בפועל הוא מקבל ומאמץ את תפיסתו הפנומנולוגית של מורו הוסרל בדבר התחוללותו של ה"אני" כצמצום התכוננותי טרנסצנדנטי : "אני , 'האני האנושי' המצומצם ( האני הפסיכופיסי ) הנני מכונן , איפוא , כאבר של 'העולם' לצד הריבוי של ה'מחוצה לי ; ' ואולם אני עצמי מכונן כל זה בנפשי ונושא אותו בחובי באורח אינטנציונאלי . " והוסרל ממשיך ואומר : "אילו ניתן היה להראות כי כל מה שכונן באורח עצמותי , כלומר גם העולם המצומצם , שייך למהותו הקונקרטית של הסובייקט המכונן כקביעה פנימית בלתי נפרדת , כי אז היה מתגלה העולם העצמותי של האני - בפיענוחו העצמי - כ'בפנים . "' ואילו "תורת המחוללים , " הנשענת על עקרון המשמעויות הפועלות , מבארת את משך רצף התרחשותו והתחוללותו של ה"פסיכיזם , " ה"בפנים , " ה"פנים , " את ה"אני" היחידני הרציף מרגע מצת חיותו למותו . לוינס הנשען על עקרון הסיבתיות הקלסי , ממשיך בהתבוננותו הטרנסצנדנטלית מאותה נקודה של תפיסת ה"אני" כאגו פסיכופיסי ( מתאדה , ( ומרחיב את אספקלריית ה"אני" דרך המשיקים , המפגשים , בין אותה כוליות פסיכיסטית הוסרליאנית , יחידה הווה של היחיד , לבין האחר , לבין המרחב הרוחש . ואילו תפיסת מציאות על פי עקרון המשמעויות הפועלות , מאפשרת את התחוללותו של "חי אונטולוגי" סובייקטיבי קונקרטי בעל מהות זהות ייחודית רציפה , 163 אדמונד הוסרל , הגיונות קרטזיאניים ( תרגום . א . צ . בראון , ( ירושלים , , 2004 עמי . 107 164 שם , שם .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help