sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:213

היחיד , הסובייקטיבי , בהיותו סך כל פעילויותיו הסובייקטיביות , היא מפגש בין הזהה לבין ה"אני" היחידני , המשנה ומשתנה עם המרחב במשמעויות חדשות , משמעויות פועלות אחרות . לוינס תופס את האפיפניה כפועלת בכיוונים מסוימים ומעבר לממשות , בעוד שעל פי תפיסתי , היא מרחב אינסופי , ולא באופן המצומצם במישור של אובייקט סובייקט , למעלה למטה , מונה מכנה והיררכי . האפיפניה היא ממד טרנסצנדנטי של המציאות האונטולוגיה , של היש החי , של היש הפועל במרחב . הטרנסצנדנטיות רוחשת באונטולוגיה . לכן , המפגש הזה , בין "אני" והזהה או פנים ואחר , במסגרת המשמעויות הפועלות האפשריות , המפגש הזה הוא לא בהכרח שבר , או נובע מתוך מצת ראשיתי של "לא תרצח , " אלא מפגש של שיח , חיבור , זיווג של ייחוד ואיחוד בריבוי . ה"אני" היחידני הרציף נמצא במפגש במצב של יחסים ומשתנים רבים - מצבו של היחיד במרחב ובזמן בעת המפגש ( האם זהו מפגש ראשון , ניסיון חדש ואחר , ( מצבו של האחר במרחב ובזמן , מה רוחש המרחב וכר / "תורת המחוללים" מבארת בהרחבה את התנהגותו ואופיו של היחיד במרחב האימננטי למשמעויות פועלות , בהתאם לאיכות מחולליו בקהילתו ובסביבתו . השיח מתחולל גם ביחיד , בינו לבינו , זהה עם זהה , פנים לאחר . "אני" הוא טבע טובע במרחב מתהווה , סוג מין החי שלא חדל מתנועה , פעילות , שינוי ותקווה . ברוב התהליכים ( התופעות הרוחשות , ( ב"אני" הרציף היחידני השינויים הם קלים , אינקרמנטליים , זעירים , בדיוק כפי שחיינו משתנים באופן זעיר זערורי , מרגע לרגע , מדקה לדקה , מיום ליום , משנה לשנה . ה"אני" היחידני הרציף רוחש בתוך משך השינוי , ומזהה את עצמי כהוויה הווה , בעלת זיכרון היסטוריוגרפי סובייקטיבי רציף . פעמים , המפגש עם האחר יכול לייצר אמפתיה , חמלה ושמחה מידית מעצם המרחב הרוחש של משמעויות פועלות , אך פעמים רבות יותר הוא מחולל אימה , חרדה ופחד . היכולת לנוע בתוך מרחב חברתי עם פחות חרדה ופחד , היכולת

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help