sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:203

רוחשים גם אינסוף "ישים" ייחודיים , תופעות דינמיות משתנות ; ייחוד ואיחוד בריבוי המחוללים את המציאות . ההבדל בין עקרון תפיסת המציאות השוררת אלפי שנים , מאריסטו , דקארט , שפינוזה וקאנט ועד היגל , הוסרל , סארטר ולוינס לבין תפיסת המציאות המושתתת על עקרון המשמעויות הפועלות הוא מהותי כיוון שעל פי האחרונה , כוליותו הפתוחה והדינמית של היחיד מתרחשת וחיה בתוך אינסופיות המרחב . ה"אני" היחידני הרציף מתהווה ומתממש בו . המרחב רוחש משמעויות פועלות המאפשרות את ההרמוניה במציאות הטבע . המציאות מאפשרת את התרחשות פעילויותינו וחוויותינו תוך חירות בחירה , אך גם בשילוב משך מסע אחד יחיד , קונקרטי סובייקטיבי , כהתרחשות חיה , הווה בהוויה . לתפיסת ; אין עניין של קדימות בין ייחודיות לאינסופיות . הן קשורות זו בזו , כרוכות זו בזו ייחוד ואיחוד בריבוי . יכולת בחירה אתית ( טוב עד רע ) קיימת כבר ביכולת המחולל הכרה טהורה כפלטפורמה הגנרית למערכות חיות . הפלטפורמה הגנרית מאפשרת לחי וליחיד האדם לזהות "טוב" כמעלה באנרגיית החיות שלו עד "רע" כמצמצם אותה , כאמור לעיל . האתיקה מתהווה , מתעבה ומשתנת תוך חיכוך בין הזהה לזהה ובין פנים לאחר בתוך וכחלק מהאינסופיות . לתפיסתו של לוינס , האתיקה נובעת מהחיכוך הזה יחד עם התשוקה , בעוד שעל פי תפיסתו של אריסטו היותו של האדם מדיני חברתי מטבעו מביאה אותו לבניית מארג אתי לחיים משותפים . לוינס נוגע במרחב המשמעויות הפועלות . הוא גם טוען שהאינסוף שביחס אליו המושגים מוגבלים , לא יכול להיות מוגדר , ומצביע על אפשרות של תפיסה הכרתית בעלת מבנה חדש , כפי שקרא מורו , הוסרל , לפיתוח מדע יסוד רדיקלי המאפשר אפריורי את עולם החיים , 158 ולפתיחת אופק חדש בהכרה . 158 אדמונד הוסרל , משבר המדעים האירופיים והפנומנולוגיה הטרנסצנדנטלית ( תרגום : ד . זינגר , ערכו : א . צ . בראון , י . גולומב , ( ירושלים , , 1996 עמי . 149-141

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help