sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:199

תפיסת מציאות סובייקטיבית עם יכולות המאפשרות את התרחשות השפה ; שפה המוגשמת בפעילות פיזיולוגית המסנכרנת תנועת גוף , נשימה ושרירים ( לשון , שפתיים ) ליצירת סימני קול , יחסים ונסמנים סמנים גנריים ברי משמעות פועלת . לוינס נוגע כמרחב האימננטי של משמעויות פועלות , אך אינו רואה אותו . הוא אומר : "לא התיווך של הסימן יוצר את המשמעות , אלא המשמעות ( שהמאורע הקמאי שלה הוא הפנים אל פנים ) היא שמאפשרת את תפקיד הסימן . " הוא נוגע במרחב המשמעויות הפועלות , אך בהתבוננותו במציאות הוא עדיין תופס את ה"אני" באופן דואלי , גוף ונפש ( פסיכיזם , מונאדה , ( כוליות ואינסוף . לוינס אינו רואה את ההתרחשות המדהימה , הטרנסצנדנטלית , של החיות האונטולוגיה , את התרחשותה של חיות מתוך ובתוך ה"יש" האונטולוגי , של בן האנוש הרוחש במרחב . לוינס נוגע במרחב , מתחכך בו , מזהה בו נקודות שונות , אך אינו מזהה את המרחב עצמו של משמעויות פועלות , אלא נשאב מיד אל האינסוף הקרטזיאני . הוא מוסיף ואומר : "המשמעות היא האינסוף , אלא שהאינסוף אינו מציג את עצמו למחשבה טרנסצנדנטלית , אפילו לא לפעולה משמעותית , אלא לזולת ; הזולת ניצב לפני ומערער עלי ומחייב אותי בעצם מהותו באינסוף . " לוינס רואה את התרחשותו של היחס הפועל בין ה"אני" והאחר ואת השפעתו הישירה והקונקרטית על התרחשות ה"אני" היחידני דרך האחר ומעבר . האחר מחייה את ה"אני , " יוצק בו מהות , מביא אותו להכיר בזהותו הייחודית , אך גם בזהותו לאחר , באפיפניה הרוחשת במרחב . " תורת המחוללים" מבארת בהרחבה את התרחשות היחיד במרחב , בפעולותיו הפנימיות והחיצוניות תוך אינטראקציה בלתי פוסקת בתוך ועם המרחב הסובב במצבו ההולם . כצייר אמן , לוינס נוגע עם מכחול רגישות ראייתו במרחב האימננטי , אך איננו רואה אותו . הוא 153 שם , עמי . 170 154 שס , שם .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help