sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:197

המרחב הסובב יחד עם הטבע בכללותו , מאפשר ומייצר התאגדות של קהילת אדם לבניית מארג מוסכם של קוד חברתי בסיסי ראשוני כאמור לעיל . זוהי החירות הקיימת בבחירת פעילויותינו ומעשינו . החירות היא המאפשרת ליחיד ולקהילה , באופן הדדי , לזקק להצליל את אופן תפיסת המציאות המשותפת , את ההכרה של ה"אני" הסובייקטיבי הרוחש באתיקה האובייקטיבית של הקהילה ; התרחשות תהליכית הפותחת אופק ראייה ליחידי הקהילה , לאיכויות של שיתוף בין אישי , קהילתי , בפועל . תפיסת המציאות כמרחב הרוחש משמעויות פועלות על ידי יחידי הקהילה , יאפשר שיתוף המכבד את האוטונומיה , את הכוליות הפתוחה , הכוליות הדינמית הרוחשת באפיפניית האינסוף . מכאן אפשרי שתנבע חירות בסיסית של זכות האדם לחיות חיים של כבוד , כאשר המושג "כבוד" מקבל ערך היררכי שונה בין יחידי קהילות האדם . הנאורות קיוותה שמושגי החירות והחופש , כמושגים אתיים אידיאיים טהורים הנובעים מהיות האדם חי חברתי , ייצרו חברה אשר בה זכויות יסוד של כבוד וערך חיי אדם יישמרו בקפידה , עקב האינטרס וטבעם המשותף . הדבר לא התרחש בפועל בהיסטוריוגרפיה האנושית עד ימינו עקב בלבול וחוסר הבנה במקור נביעת המושגים של חירות וחופש יחד עם תפיסת מציאות דואלית , הנשענת על עקרון הסיבתיות והשלמות . שאיפה זו , קריאתם החוזרת של הוגים , סופרים ומשוררים למימוש אידיאי של מושגי החירות והחופש לא התממשה , בעיקר עקב ניצול ציני של הגדרת החירות על ידי יחידי הקהילות עצמן , על ידי מדינות ומערכות לייצור הון הנשלטות על ידי מעטים . מוקדי כוח ושליטה אלו מנצלים את רגישותו וחרדתו של בן האנוש להנעת היחיד והקהילה למימוש אינטרסים צרים של יחידים על חשבון רבים . וכך , יחידי האדם וקהילות האנושות בכללותן נמצאים עדיין בשעבוד , סבל ועיוורון . משמעות השעבוד הינה יחסים הסוגרים את הכוליות הפתוחה , מאוימים על ידי האחר , מעוורים את הזהה ודוהרים בחרדה אל הלא נודע .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help