sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:178

המציאות על פי עקרון הסיבתיות והשלמות ; ואכן דרש , על פי ראייתו ונסענו , לשאוף אל קו האמצע ; סוג של מתינות זהירה , שגם רבים אחרים אימצוה , כמו הרמב"ם , שפינוזה , שעל טבעתו חרט את המילה " בזהירות" ( caute ) ורבים אחרים . אמנם אימוץ תפיסה זו עד הלום מצמצם במידת מה סיכונים וטעויות לסוגיהם , אך גם מקבע את מרחב הראייה ההכרתי ואת מרחב האפשרויות לשינוי . הנאורות ראתה את היחיד כקודם לכלל , לקהילה , בייחודיותו שלו , ועם זאת ראתה גם את הריבוי המפגש בין הפנים לאחר . בתוך הריבוי מתרחשים עקרונות מנחים ליחסים בין אדם לחברו , שהיוו תשתית לאתיקה מוסרית , מדינית וחברתית . הנאורות נפתחת בצלצוליהם של הובס , דקארט ואחרים , המנסים להגדיר שוב את עקרון החירות , חירות היחיד , שממנו נובעים עקרון השוויון וזכויות האדם , מושגים המשפיעים באופן פעיל וממשי על החברה האנושית עד ימינו . נעשו נסיונות שונים לבניית חברה שוויונית במסגרת מדינה , על פי עקרונות מעוותים ומדכאים של הקומוניזם או עקרונות דורסניים ומדכאים של הקפיטליזם . רק מדינות שהבינו כי חייבת להיות איכות מינימלית בסיסית הוגנת של סולידריות חברתית לערך שוויון האדם , תוך ניהול אוצר המדינה על פי סדרי עדיפויות ערכיים כמו בריאות , סיעוד , דיור , חינוך , תרבות וכר , ' השכילו להעניק ליחידי קהילתם חיים הוגנים ושלווים יותר . בימינו , אנו נמצאים בעידן המאפשר שקיפות ושיתוף בניהולו של אוצר המרינה או הקהילה על פי ערכי יסוד ערך האדם . המפגש בין הפנים לאחר מתרחש בשאון סוער במרחב הסייבר על רשתותיו לסוגיהן ומינן . יחידי אדם מדברים מתקשרים זה עם זה , קהילות אדם מדברות ביניהן . קהילות חוצות גבולות ומדינות , מעל מדינות ; יחידים וקהילות פורצי גבולות לסוגיהם , ממחסומי תקשורת ועד למחסומים פיזיים בדרך בין ירושלים לבית לחם , בין וושינגטון לבייג'ין . האנושות , היחיד והקהילה , רואים את עצמם ויודעים שהשינוי הוא ודאי , אך עדיין אינם מקבלים ומפנימים זאת בפועל . כדאי לנו

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help