sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:175

לפיתול האלוהי של נפש בגוף . לוינס איננו מתבונן במהות המכוננת את התרחשותו של המארג האתי או בתהליך ההגדרה ( להבדיל ממקור , ( ההמשגה והסובלימציה של אותו "טוב" עד "רע . " מנקודת ראייתו של לוינס , האתיקה היא ראשונה בסדר הדברים , ראשית דבר . הקריאה לאתי אצל לוינס נובעת מתוך תשוקה , אותה תשוקת חיות . הוא אומר : "בסופו של דבר הוא שואב את החירות מהתשוקה שאיננה נובעת מחוסר או מהגבלה , אלא מעודף של אידיאת האינסוף . " לתפיסתו , התשוקה נובעת מאותה הצפה נמשכת , בלתי פוסקת , של האחר אל מול הזהה , או של הזהה אל מול האחר . לראייתו , באותה נקודת חיכוך מתרחשת התשוקה , אותה התשוקה המאפשרת את החירות . לתפיסתי , כמבואר ב"משנה הסדורה : ארץ תקווה , " וב"תורת המחוללים , " וכאמור לעיל , החירות הינה יסוד פועל במרחב האימננטי , בהיותה קיימת במציאות האונטולוגיה , בהיותה אפשרית ולא הכרחית . יסוד קיומה האפשרי של המציאות הוא חירות הבחירה בין פעולות אפשריות במשמעויות הרוחשות תופעות של "ישים" אונטולוגיים . שילוב של עקרון החירות עם עקרון הסופיות מחולל את התנועה והשינוי , את ההשתנות הנמשכת בתופעה הרוחשת . החירות והסופיות הם מעל משך ההתרחשות , מעל הזמן והתופעה עצמה . החירות היא הקבוע במרחב האימננטי האינסופי של משמעויות פועלות , והסופיות היא הקבוע במציאות האונטולוגיה , בממשות החומר אנרגיה . התשוקה הינה סוג אחד מני סוגים רבים של רגשות במנעד האושר עצב , המייצרים פעילויות יחד עם מנעדי החושים הנאה כאב ושאר המחוללים , המהווים את מהותו , צורתו וגבולו הפרוץ של היחיד במצבו במרחב . אכן , בשטף חיי היומיום מתרחשים ניסוי ובדיקה נמשכים של יחסים אתיים בין פנים לאחר בתוך יחידי הקהילה . כאמור , 137 עמנואל לוינס , כוליות ואינסוף ( תרגום : ר . איילון , עריכה מדעית : ז . הנסל , ( ירושלים , , 2010 עמ' . 173

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help