sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:174

אושר ושלמות . לתפיסתי את המציאות , את המרחב האימננטי למשמעויות פועלות , תורת המידות , תורת המוסר , היא התחוללות שיח יחידני וחברתי , הנמשך , נובע ומתהווה למארג ערכים אתיים מוסכמים על יחידי הקהילה המשתנה בהתאם לתפיסת מציאותה ההולמת והמוסכמת ולמצבם של יחידיה ושל הקהילה במרחב ובזמן . כלומר , התבנית האתית גם משתנה עם משך הזמן יחד עם המרחב המשתנה . ואכן , בהיסטוריוגרפיה של תופעת האנושות קהילות מתקבצות ומתפרקות כל הזמן . זוהי תופעה פועלת בהתפתחות ההכרה האנושית אל מול המרחב המשתנה . עם זאת , קיום הרצף האתי קהילתי נובע הן ממקורות מונחלים , כמו דרך הגנים והאללים באיכות דינמית הניתנת לשינוי , הן מן הניסיון הסובייקטיבי קונקרטי של היחיד והקהילה בסביבתם , כמבואר ב"תורת המחוללים . " פסיכיזם ותשוקה במרחב אריסטו , דקארט , ברגסון , לוינס ופילוסופים רבים אחרים רואים סוג של הפרדה , פער , בין הנפש לגוף . לוינס נצמד לפסיכיזם , נצמד לפסיכולוגיה ההתכוונותית הדקה והעמוקה . הוא אינו מרחיב ומבאר את זה , הוא מדבר על אותו "אני" שנפגש מול האחר , הוא מנסה להגדיר את מקור הנביעה והייצור של האתיקה , ומוצא אותה בנקודת החיכוך בין הכוליות היחידנית לבין האינסוף . לוינס נשאר בעמדה שאותו "אני" יחידני רציף , זרם התודעה היחידני , הוא מכלול פסיכיזם הוסרליאני , המושתת על מנגנון התכווננות של פעולה , המייצר את n cogito הקרטזיאני m ego היחידני הצמצום הטרנסצנדנטלי של ה"אני . " אמנם לוינס רואה את ההשתרגות , התנועה שקיימת באותה ייחודיות , באותה כוליות בתוך האינסוף , כחלק מהאינסוף , תוך שמירת האוטונומיה של הפנים והאחר , אך לא דן במהות המכוננת את ה"אני" ונשאר צמוד 136 להרחבה ראו : י . עתי , תורת המחוללים , תל אביב-יפו , , 2004 מחולל היסטוגרפיה , עמ' . 141

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help