sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:173

היחיד , הפעילות הנבחרת היא פעילות ממכרת , היוצרת איזון אנרגטי קצר בלבד . לכן , המושגים "טוב , " "אושר" ו"שלמות" מגדירים באופן סובייקטיבי ערכים היררכיים לתופעות , לחוויות או למושאים שונים , המבטאים את רמת אנרגיית חיותו של היחיד במצבו במרחב ובזמן . אריסטו ראה את השלמות כמורכבת משלמות שכלית ושלמות מוסרית . לשיטתו , הלימוד , שהוא פונקציה של ניסיון ושל משך , חשוב לראייה ולתפיסה טובה יותר של המציאות , והשלמות מורכבת מלימוד , שכל ומוסר . המוסר , השלמות המוסרית היא פונקציה של הרגל ואיננה " מושרשת בנו ע"י הטבע . " במילה "מוסר" אפשר לשמוע את המילה " מסר . " המסר עובר . הרגל . סוג של טבע שני לכאורה , כי אפשר לשנותו , כפי שערכי "טוב" ועד "רע" גנריים המונחלים בנו , אפשר לשנותם בהתאם לתפיסתנו את המציאות במצבנו במרחב . גם לראייתי , אתיקה היא התרחשות הכרתית של הרגל התנהגותי המקובל על יחידי הקהילה במצבם במרחב . תבנית האתיקה הסובייקטיבית , המונחלת והנרכשת , של יחידי קהילה ( מידות אובייקטיביות מבחינתם ) איננה קיימת בטבע אפריורי , לפני היות הקהילה , קהילה על יחידיה . שהרי גם הקהילה מקבלת את ייחודה דרך משך פנומנולוגי התהוותי של מסגרת התבנית של האתיקה שלה . דהיינו , מתגבשת תבנית ערכית אתית קהילתית בין יחידיה , המעצבת זהות משותפת לתפיסה הולמת של המציאות . השיח הטבעי של הפנים והאחר מייצר את דפוסי המידות הקיימים ליחיד והקהילה . התפיסה המוסרית לא באה מהטבע באופן של קיום אפריורי , כפי שקאנט רצה לראות , כשאיפה ושקיקה אל מוסר עליון מושלם וטהור , או כפי שהתיאולוגים הדתיים לסוגיהם משייכים את הקודקס האתי למתת אל ( למשל , עשרת הדיברות , ( למין מרשם אלוהי לבריאות , 134 להרחבה על כך ראו ; תורת המחוללים . 135 אריסטו , המידות ( תרגומ : ח"י רות , ( ירושלים , , 2002 עמ' . 55

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help