sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:171

היחיד , אך ה"אני" ההכרתי הרציף , המורע והלא מודע , מתרחש בכל עת במשך חייו של היחיד בכללותו של גוף נפשו , בכוליותו הרוחשת הפתוחה במרחב . המספיק לעצמו בתפיסתו של אריסטו את המציאות קיימת קורלציה בין אושר , שלמות וטוב . שלושת המושגים האלה שלובים זה בזה , כך ש"המספיק לעצמו" - האושר לתפיסתו - נמצא באותו מצב אצל היחיד שבו הטוב הוא הטוב המספיק לעצמו , ובמצב זה "החיים נבחרים ולא חסרים כלום , " החיים שלמים . אריסטו רואה את האדם כשואף אל שלמותו , אל "המספיק לעצמו , " בעוד שבתפיסת המציאות על פי עקרון המשמעויות הפועלות , אין שלמויות במרחב הרוחש . אין שלמות , לא באופן אידיאי ולא באופן קונקרטי , סובייקטיבי אישי . אין "טוב" ו"אושר" שלמים ליחידי האדם והחי . במציאות , " המספיק לעצמו" אינו מספיק לעצמו כקבוע ועומד מעל הזמן חלל , מעבר להתרחשות התופעות . "המספיק לעצמו" משתנה עם השתנותו של היחיד , האנוש , במצבו במרחב הרוחש . בתפיסת המציאות עלפי עקרון המשמעויות הפועלות מתאפשר ליחיד להכיר ולדעת את " המספיק לעצמו" הסובייקטיבי קונקרטי , בהתרחשותו בתופעה במרחב ובזמן . "המספיק לעצמו" משתנה מהיותנו ילדים להיותנו בוגרים , ובתקווה יותר אחראים . "המספיק לעצמו" מוגבל מבחירה בהתרחשותו במארג של ערכי מידות ומוסר המקובלים בקהילתו של היחיד , בהיות היחיד חי חברתי . 132 להסבר מקיף להתחוללות ההכרה תודעה הסובייקטיבית , רצף ה"אני" היחידני של האדם ראו : תורת המחוללים . 133 אריסטו , המידות ( תרגום : ח'יי רות , ( ירושלים , , 2002 עמי . 27

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help