sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:169

אנחנו עדים להתחוללות בלתי פוסקת בתופעת האפיסטמולוגיה , המציבה קודים וצווים אתיים למארגים חברתיים שונים , בהתאם למצבם במרחב ובזמן . אריסטו לא היה היחיד והראשון שראה כי אכן ה"טוב" מתממש במצבים שונים של תופעות היחיד , והוא גם מציין שהפיתגוראים החכמים המופלאים חשבו כך לפניו . בחקר ה"טוב" אריסטו עדיין טוען שהטוב המושלם הוא למעשה הטוב ש"מספיק לעצמו , " ומרחיב את ההגדרה הזאת של "מספיק לעצמו" לא רק ליחיד היחידני , הסינגולרי , הבודד מזווית הראייה שלו ; הוא רואה ביחיד גם חיה חברתית "שהרי האדם מדיני מטבעו . " לכן , אותו טוב המספיק לעצמו נתפס במושלם לא רק ליחיד עצמו , אלא גם ויחד עם סביבה תומכת ואוהבת הנמצאת במרחב מחייתו , המזוהה על ידו כהורים , בנים , אישה , ירידים , חברי קהילה ואזרחי מדינה . לתפיסתו , באותה נקודה או משך שאותו טוב מספיק לעצמו , מתרחשת חוויה אחרת , נוספת , חוויית ה"אושר . " לשיטתו , גם היא נובעת מאותו מצב , מאותה הנקודה שה"טוב" מספיק לעצמו . בהתבוננותי על המציאות על פי עקרון המשמעויות הפועלות , אכן ה"טוב" עד "רע" הינם ערכים סובייקטיביים , כמפורט לעיל ; גם האושר , כסוג של רגש , הוא סובייקטיבי ומתחולל בספקטרום סמנים ערכיים של "טוב , " במובנים של עוצמה ותנע באנרגיית החיות . מתקופתו של אריסטו עד לתקופתנו , ההוגים המתבוננים במציאות עדיין מבדילים ומפרידים את הנפש מהגוף , לא רואים ומכירים בנפש ובגוף יחידה אחת הולמת כנפש גוף , את "מה שהינו . " גם אריסטו עצמו , בחקר הטוב , מבדיל בין טוב שהוא טוב לנפש ובין טוב שהוא טוב לגוף ; בעוד שעל פי "תורת המחוללים , " אין הבדל בין השניים מבחינת "מה 129 שם , עמי . 26 130 שם , עמי . 27 131 שם , עמי . 26

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help