sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:167

והשלמות , ולתפיסתו הנפש היא השלמה של הגוף להיותו גוף חי , לתפיסתי , אין הבדל בין גוף לנפש , חד הם , וזרם ההכרה הרציף היחידני של ה"אני , " בן התמותה , ההכרה הרוחשת , מתהווה ומשתנה במציאות האונטולוגיה . בימינו , עקרון הסיבתיות עדיין מנגיש לאדם את המיתולוגיה תיאולוגיה ליצירתה של תפיסת מציאות הולמת , בעלת פשר ; ולפיכך , מאמצת האנושות בחום את הדת האמונית , הפועלת ומופעלת על ידי מוסדות ומסגרות רבים באופנים וקריטריונים שונים . הסבר מלא על המשמעות המעשית של הדתות והאמונה בהתהוללות האתיקה והמוסר , בפנומנולוגיה של האתיקה , אפרט בהמשך . כאן נאמר את זאת בלבד . אריסטו , מגדלור החוכמה , בבואו לבחון את המידות , את תורת המידות , התעסק בשאלות הנראות ממרחק של 2400 שנה בהתבוננות בסיסית מאוד , אבל בעיקרה זוהי התבוננות צלולה , צרופה ומדויקת . אריסטו רואה בהתבוננותו שהאדם מטבעו שואף אל "טוב , " ושואל את שאלת השאלות : מה זה טוב ? "יש לנסות לתפוס , לכל הפחות בקווים כלליים , את מהותו , ואת החכמה או המקצוע שאליו הוא שייך . " אריסטו מגיע למסקנה שאין "טוב" אחד . יש בן אדם אחד , יש יחיד , ייחודי . לאותו אחד יש הרבה סוגים של טוב , כפי שביארתי לעיל , וזאת כבר ברמה הבסיסית ביותר של חיינו , בבחירת המזון שלנו מ"טוב" ועד "רע , " וכן גם בדרך התנהלותנו ביחסים עם עצמנו והאחר , כאשר מתרחש המפגש בין הזהה לבין האחר . בתורת המידות שלו אריסטו פירק את השאלה הזאת לגורמיה ובחן אותה . כך , למשל , הוא שאל , מה ההבדל בין טוב מסוג אחד לטוב מסוג אחר ? הוא לא 126 להרחבה ראו : י . עתי , תורת המחוללים , תל אביב-יפו , , 2011 עמי . 194-165 127 אריסטו , המידות ( תרגום : ח"י רות , ( ירושלים , , 2002 עמי . 1094 , 7

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help