sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:163

לתוך המרחב ולקהילות אחרות . דהיינו , המניפסטציה של אותם עקרונות אמונה , מתודות עשייה ומחייה , היא התרחשות נמרצת לאיסוף מתמשך של "הגנות . " אין הדבר אומר שבמסגרת הקהילתית הדתית הצרה והמחייבת ושאיננה בהכרח קיצונית , אכן מתרחש תהליך של שיתוף ומשך של אושר . כאמור , האמונה היא סוג של תפיסת מצב , תפיסת מציאות אישית וסביבתית באופן הולם , תפיסת תופעה כחלק מתפיסה קהילתית הדדית , המאפשרת הכלה גם של אי צדק וסבל . יותר מכך , מסגרות הדת אמונה נשענות ונבנות על הסבל , נבנות ומתעצמות מתוך הסבל והכאב , מתוך האין מוצא , מבקשת המזור הנחפץ . האמונה דת היא הקריאה וההד האישי במרחב , היא שולחת יד החוצה לאחוז באצבע אלוהים כרי לעגן בה את שארית התקווה , את האחריות , את החיים . האידיאה T T ?? האמתית T : ? : "כל יכול T T בורא •• / לא רק במפץ נקודה T ' : : דמיונית ? : / ' - אלא כגשם אין סוף בראשית בריאה / הנמשח נשפך נמשך אל כל עבר מתגלגל / כמים חיים כיש הנוצר ויוצר" ( תשובת הנזיר עם גלימה זהובה לתיאוריית המפץ הגדול , המסבירה בין היתר את קיומה של וךנסי עם ירושלים , ( 50 מציאות אפשרית שאינה הכרחית תפיסת המציאות כמרחב אימננטי אינסופי של משמעויות פועלות רואה את המציאות כאפשרית ולא הכרחית ; מציאות המתרחשת בחירות טהורה , המאפשרת חיים הולמים ומוסריים במציאות חיי היומיום . אנו רואים ומכירים את עצמנו , את ייחודנו הנפלא והמורכב בתוך מציאות רוחשת אפשרויות . אין אנו נשענים על אלוהים לשם חירות הבחירה ; להיפך , אנו חיים את החיים כטבע טובע , כשחף בשמים , כלוויתן במים , כפי שניטשה ראה באפיפניה את הריקוד והבכי , את החיים וסופיותם , תוך כדי האינסוף , בתוך האינסוף , בתוך הטרנסצנדנטיות הרוחשת במציאות

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help