sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:157

כפלטפורמה הגנרית - אפשרו ומאפשרים ליחיד ולקהילה לתפוס את התרחשות המציאות כתופעה שלובה והדדית של תיאולוגיה אונטולוגיה ; תפיסה שבה ה"מעל למציאות , " מעל הפיזיקה , מכונן ומתערב במציאות . היות והיחיד והקהילה חייבים בתפיסת מציאות הולמת בכדי לתפקד במציאות , נשענה תפיסתם על עקרון הסיבתיות והשלמות , כאמור לעיל . היא התגבשה תוך מתן תשובות לשאלות ה"למה" להתרחשות התופעות בעולם האונטולוגי , יחד עם התהייה על פשר ה"נפש , " "רוח" האדם היחידני , המופיעה בלידה והנעלמת אל האין במותה . זו אותה תפיסת מציאות שהנביטה את השלמות האריסטוטלית ואת השאיפה אל השלמות הקרטזיאנית , אל המעבר לקיים , אל עבר הטוב העליון הקנטיאני . מתרחש שיח הכרתי פועל ומפעיל בין האדם וקהילתו , בין בן התמותה והמיתולוגיה תיאולוגיה -,שיח הכרתי בלתי פוסק , פנומנולוגיה פועלת של שיח בין היחיד לעצמו ולסביבתו , תוך אימוץ ערכים אתיים התואמים את תפיסת המציאות הקהילתית חברתית סביבתית . וכך , למשל , המפגש בין קהילות שונות שתפיסת מציאותן היא דואלית ; לאחת מהן תיאולוגיה משלימה מסוג אחד , כמו נצרות , בעוד שלשנייה התיאולוגיה המשלימה היא אסלאם , יהדות או אלי הטבע האינדיאניים , היווניים , ההודיים ואחרים . מפגשים כאלה מייצרים שבר , מלחמה ושעבוד עקב עקרון השלמות הנובע מעקרון הסיבתיות בתפיסת המציאות הרוחשת אצל כולם . כל זה אינו אלא התרחשות פועלת ומשתנה בפנומנולוגיה של ההכרה האנושית . הפנומנולוגיה מפגישה בין ערכים שונים אפשריים של קהילות ויחידים , המשנים יחסים , משמעויות לפעולות חיים בפועל , ממשיות . משחר ימיה , ההכרה האנושית מצאה פשר משלים להתרחשות המציאות באמצעות מיתולוגיות קדומות , דתות ואמונות ועד למחקריהם של פילוסופים ; מאריסטו ועד לחיפושו של דקארט אחר ההכרה הטהורה בתהליך הסרת הספק , ועדיין נעמדה הכרתו בנקודת זיהוי חיצונית ( לא פנימית ) של הקרוי cogito או בהרחבה , cogitatio ועד לנסיונות

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help