sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:156

פוסקת של כוליותיות פתוחות , סובייקטיביות , במרחב האינסוף של משמעויות פועלות . התחוללותנו במרחב האונטולוגי אינה חורגת מהמרחב , היא חלק פועל במרחב , אונטולוגיה טרנסצנדנטית חיה . התרחשות האמונה במרחב האימננטי האינסופי אין סולמות היררכיים בין המציאות האונטולוגיה ללוגוס החושב , לאלוהים . אין מסכים או דרגות , אין למעלה ולמטה , אין הציונים או מסננים בין ה"יש" האונטולוגי לאלוה בורא העולם . ההוויה היא התרחשות התופעות במרחב האימננטי , והאלוהות איננה ניתנת להכלה הכרתית אנושית אלא באופן מטפורי . מושג האל נשגב מתפיסתי ומהבנתי , וכל שאני רואה בהתבוננותי במציאות הוא מרחב אימננטי אינסופי של משמעויות פועלות , מרחב יחסים דינמיים הרוחשים בהדדיות ; חירות ושינוי , בחירה וסופיות , הכלולים בריקוד מיתרי אור ידע להמשך התנועה , להתרחשות פעילויות , להתרחבות וההצטמצמות , להתרחשות נשימת חיים . אינני מנסה כלל לבחון מלכתחילה את שאלת קיומו של האל , אלא אוחז בדעתו של סארטר , ש"על האדם לגלות את עצמו מחדש , " והוא יכול להציל את עצמו מעצמו מאחר שהמציאות אפשרית ולא הכרחית . זהו מרחב האפשרויות , זוהי מציאות אפשרית , המכילה בהגדרתה את חופש הבחירה , בהתאם למצב היחיד והקהילה במרחב . אותו מרחב אימננטי של יחסים , משמעויות פועלות , מאפשר להתרחשות התנועה והפעילות האנושית ההכרתית של היחיד והקהילה לתפוס את המציאות באופן הולם , בשילוב דואלי של אונטולוגיה עם מיתולוגיה תיאולוגיה . זוהי עובדה . אותם יחסים הרוחשים במרחב - יחסי החומר , הקשרי חושים , יחסי צורה ותנועה ואחרים , כמפורט 123 שם , עמי . 48

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help