sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:155

בהתאם לסביבתו במצבו בקהילה ובחברה בכללותה , כחלק אינטגרלי של חיים , של הישרדות וקיום הדדי קהילתי . מסגרת אתית מוסרית נבחנת ומתגבשת מתוך התרחשות הניסיון הסובייקטיבי . המציאות האונטולוגיה כולה היא סובייקטיבית קונקרטית ויחידנית בהתרחשותה . האתיקה רוחשת ומתהווה בהתרחשותם של יחיד וקהילה , מהתפיסה הסובייקטיבית ההולמת של "טוב" ועד "רע" במארג היחסים בשיח ועד להבנת וקבלת היופי והכיעור הקיימים בתפיסה הסובייקטיבית הייחודית . אין כאן האדרה של הייחודיות במובן הפסיכי נרקיסיסטי , במובן האגוצנטרי , אלא להפך , מכאן נובעת אתיקה טהורה יותר . תכונות אופי ודפוסי התנהגות מתהווים בתוך מארג חברתי יחד עם הטבע הרוחש . סוקרטס לא רק הסכים , אלא לא ויתר על זכותו לשתות את כוס התרעלה , לא ויתר על עקרונותיו , על תפיסת מציאותו בעולמו , על משנתו המדינית חברתית ומשנתו המוסרית חברתית . הוא ראה אותם כמקשה אחת פועלת , רוחשת , כטבע טובע , כמרחב אימננטי של משמעויות פועלות שהוא לא יכול ולא רוצה לשבור אותו . סוקרטם האלוהי חי ומתקיים בכוליותו הדינמית , בתוך תפיסת המציאות שלו . שימור האידיאה היה חשוב לו יותר משימור קיום חייו . אפלטון הבהיר השכיל לתאר ב"המשתה" בפירוט רב ובשלל צבעים וגוונים רגשיים ומושגיים את הדיאלקטיקה האתית השזורה בין חיים למוות לחיים ; האתיקה המקיימת את הקשר , את היחס בין ה"יש" ל"אין" כתופעה רוחשת ומתהווה במרחב . אתיקה היא גם סוג של אופטיקה , כפי שמתאר שלוינס . אכן האתיקה משתנה בהתאם למצב יחסי האור בין יחידי הקהילה , הרואה את דרכה באפלה של תפיסת המציאות הרוחשת . המקור להתמדת השתנותה הינו המארג האתי הדינמי של היחיד והקהילה , הנובע מתוך הסובייקטיביות , מתוך החיכוכים , המפגשים , הבלתי פוסקים של שיח . מעגלי שיח נפתחים , נפרצים , נסגרים ופרוצים באותה עת , תנועת מפגש בלתי

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help