sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:154

הקהילה , בין קהילות , בשיח עם סביבה וטבע , בשיח הטבע . הטבע הוא שיח . השיח . היגל מחזק את קביעתו של אריסטו בדבר היות האדם חי חברתי ב"פנומנולוגיה , " בגילוי היחס הקיים בין התודעה היחידנית לתודעה הכללית או לתודעות יחידניות אחרות , יחס המהווה קשר השלך בין יחידי האדם , בין הפנים לאחר . סארטר בתפיסתו האקזיסטנציאלית , רואה את "האדם עושה את עצמו , " ואין לו אלא לבחור במוסר - "כזה הוא לחץ הנסיבות עליו , " היותו "יש" רוחש במרחב , חלק בלתי נפרד ממנו , ואין ליחיד אלא לבחור בהדדיות עבור חירותו הוא , במגבלות האתיות המוסכמות . ואכן , אנו רואים לאורך ההיסטוריה האנושית את יחידי בני האדם , בני התמותה , חיים במבנים חברתיים קהילתיים מסוגים שונים , המעורבים פחות או יותר במסגרת השיח החברתי קהילתי . מאחר שקשה מאוד לחיות בבדידות מוחלטת , מתרחשת וקיימת מסגרת שיח , קיים במרחב מארג רוחש של מידות ומוסר . בן אנוש יכול לשרוד בבידוד מוחלט וחשוך רק מספר חודשים . ליחיד האדם יש צורך בשיח , בחלוקה , בהשתתפות עם אחר ; ייחוד ואיחוד בריבוי . מאחר שהמרחב הרוחש הוא קונטינגנטי , המציאות מאפשרת לנו בחירת פעולות ופעילויות בשיח , תהליך לימוד דינמי ואינטראקציה מרחבית קונקרטית של השיח הרוחש . כאשר חלק מאתנו מתקשה בתהליך של בחירת פעילויות בהתרחשות השיח ולמידתו , אזי מתרחש ( נוצר ) מארג רגשות אכזבה ותסכולי כישלון הצורבים ומעצבים את תכונות האופי וההתנהגות שלו בפועל . תהליך הלמידה רוחש בכל עת אצל בן האנוש . מרגע מצת החיות ברחם אמו מתרחש תהליך התנסות סובייקטיבי , המתחיל ביצירת אבני הבניין , חומרי הבניין הקונקרטיים סובייקטיביים שלו , חומרי הרגש והחישה שלו , וכך הלאה , דרך ינקותו , ילדותו , בגרותו , דרך התרחשות חייו 122 זיאךפול סארטר , האקסיסטנציאליזם הוא הומניזם ( תרגום ועריכה : י . גולומב , ( ירושלים , , 1990 עמ' . 40

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help