sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:149

בשיח מתרחשת הקשבה . הקשבה לי , לאחר ולסביבה ; להקשיב עם כל תפיסת המציאות שלנו למרחב הפועל . הקשבה לאחר לא מתוך צמצום חרדתי המלווה בפחד , אלא עם תפיסת מציאות ריאלית אמיתית , שאיננה ממדרת וממודרת . תהליך הלמידה של בני האנוש הוא אפשרי ובשיח מתרחש תהליך למידה . הרי למדנו ופיתחנו את ההכרה עד הלום עם מגבלת עקרון הסיבתיות . אך היתה זאת התרחשות למידה שנבעה מפחד , פחד ממרחב הטבע , מהמרחב הפטריארכלי , מהמרחב המדיני פוליטי , ממרחב ההישרדות של היחיד בעולם של אינדיווידואליזם קפיטליסטי נטול סולידריות חברתית . אנו שטופים בלמידה , המשווקת תדמיות ו"מארזי אושר" המכילים הבטחות שווא לביטחון וכוח . בפועל אלו תדמיות אושר מדומות , המשעבדות את כלל יחידי האנושות . כאמור , ההבנה הינה תהליך בנייה , ותהליך ההבנה למידה הוא לא רק אפשרי , הוא רוחש ומשתנה כל העת . הבנייה של תהליך למידה אחר וחדש כרוכה בפריצה דרך , ביצירת פרצות וסדקים במסגרות המידע הקיימות לתודעה הציבורית . כידוע , בימינו הדבר אפשרי דרך רשתות חברתיות וקיומם של תהליכי זרימת מידע רב כיווניים . תהליך הלמידה הוא התרחשות מורכבת ורבת מהלכים . במרחב האזרחי מתרחש שינוי . בימים אלו של 2011 אנחנו עדים להתרחשות גדולה חדשה , תהליך הנמשך מנפילת החומות בברלין וסיום ה"מלחמה הקרה" שניזונה מתפיסת מציאות כוחנית של תורת המשחקים , ועד לימינו , שבהם חלים שינויים מרחיקי לכת במזרח ( סין , הודו , אינדונזיה , ( בארצות הברית , באירופה ובשאר היבשות . במהלך תקופה זו גיבשה האנושות ראייה כוללת של כדור הארץ , כאשר הכול רואים , שומעים ומשתפים את כל האחרים בשיח באמצעות רשתות תקשורת פתוחות ליחידים ולקהילות . רשתות אלה המאפשרות שיח דינמי במרחב , התפתחו שיתופי פעולה חוצי גבולות בין יחידים , קהילות ומדינות , אחריותה של האנושות על איכות הסביבה כולה היא המוסכמה הרחבה ביותר , הורחבו והועמקו חוקי זכויות אדם , אך גם ניבנו בריתות הגנה

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help