sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:147

במפגש , במראה החטוף של פנים עם אחר , עוד לפני שנפגשו , פנים אל פנים , זה מול זה , עוד מהמרחק שמעבר לזמן , בתנועתיות , כבר האחר והזהה מסתנכרנים זה אל זה , זה בזה , בתפיסה אינטואיטיבית , טרנסצנדנטית , הנפתחת ונפרשת מתוך ובתוך האונטולוגיה , הרוחשת במרחב האימננטי של משמעויות פועלות . דברים אלה נדרשים להבנת הפנומנולוגיה של האתיקה והמוסר על פי תפיסת המציאות כמרחב אימננטי למשמעויות פועלות . התחוללותה של החשיבה עצמה , של עבודת החשיבה של הביאור , הבישול של החשיבה הפילוסופית , מזיגתה של תפיסה חרשה למציאות הרוחשת בפועל , היא עצמה פנומנולוגיה , שהפנומנולוגיה עצמה קוראת לה , שואפת אליה , והיא אפשרית מעצם היותה פנומנולוגיה . עבודת הביאור עצמה היא תופעה המתרחשת תוך כדי שינוי תנועה , תוך כדי מאבק , תוך כדי פעילות נבחרת . התפיסה הרדיקלית החדשה של עקרון המשמעויות הפועלות מכילה בתוכה גם את היכולת לתפיסת המציאות שהיתה וקיימת בפילוסופיה עד ימינו , וזוהי עובדה מוחלטת . אפשר לזהות את הקורלציה הקיימת בין תפיסת המציאות הקיימת ובין פיתוחי המדע השונים לשימושי היחיד והקהילה בסביבתם , כאשר הכל מוכוון ליעילות מכסימלית בסדר וארגון חייו של היחיד עם עצמו בקהילתו . לאחר השבר ההיסטורי הקופרניקאי התחוללה תפיסה הכרתית נוספת , אחרת , אך עדיין נשענת על עקרון הסיבתיות והשלמות , המשנה את פני ההתרחשויות , התופעות במארג החברתי , בקבוצות החברתיות השונות . לאחר מכן , הופיעו הפילוסופים דקארט , הובס , ניוטון , שפינוזה , לייבניץ ואחרים , ומהתבוננותם על ההתרחשות הפנומנולוגית של תורת ההכרה , של האפיסטמולוגיה , התפתחה ה"נאורות" דרך וולטר , רוסו , יום , קאנט , היגל , מיל ואחרים . כל זאת התרחש תוך כדי פריצתם ופריחתם של המיכון , התיעוש והמדע , למן תחילת שנות העשרים במאה הקודמת . אחר כך באו הקריאות באפלה , הצעקות הדוממות , של הוסרל , ברגסון , לוינס ובובר , שדיברו בעיקר על התרחשות התופעה של

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help