sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:135

האימפלמנטציה הסובייקטיבית של היחיד על הפלטפורמה הגנרית . זוהי התרחשות אונטולוגיה במובן הקונקרטי , בעוד שאידיאה האינסוף היא המרחב המאפשר את התחוללות ההתרחשויות . המרחב עצמו הוא התרחשות של ייחוד ואיחוד בריבוי , הוא הנותן , המאפשר במובן של הנצח , הוויה רוחשת - האלוהות של איבן גבירול , שפינוזה , קירקגור , לועס ואחרים . המרחב האינסופי מאפשר ונותן את הביטוי המטפורי של הדואליות בין הרוחש כ"יש , " כאונטולוגי מוחלט , לבין הרוח . הסברתי לעיל , את האפשרות החווייתית , הטרנסצנדנטית , הקשורה בהתבוננות הפילוסופית על המציאות האונטולוגיה הרוחשת במרחב אימננטי של משמעויות פועלות . זוהי אפשרות שאופקיה עדיין עלומים , אך אני רואה את האפשרות לפתיחת אותם מסכים או אופקים , הן בהתייצבות צלילותה של ההכרה הטהורה , והן בגילויים ופיתוחים חדשים בעולם הרציונליסטי , אמפיריציסטי . ראיית הפילוסופיה המבוארת בחיבור זה כמדע חמור , קוראת למדעי המתמטיקה , פיזיקה , ביולוגיה , תורת החומרים וכר להסתכלות אחרת , מעבר לאונטולוגיה ולתוך המרחב , לשינוי המבע , ההתבוננות , להיפוך בתפיסת המציאות מתפיסה על פי עיקרון הסיבתיות לתפיסה הנשענת על עקרון המשמעויות הפועלות . במתודת "המשנה הסדורה" קיים עקרון הנקרא "עקרון אי השלמות " , " האומר שהכוליות פתוחה - גבולותיה פתוחים , לא סגורים , הם מוגבלים ופרוצים בעצם קיומם , התרחשותם . יש חיכוך מתמיד בין ה"אני" לבין המרחב שבו שוהה ה"אני , " כולל המרחב שבתוך ה"אני , " שהוא מה שהינו ( תודעה . ( בהיות המרחב הזה חלק מאידיאת האינסוף , הכוליות הזו מוגבלת כתופעה חיה , כמו כל "יש" אונטולוגי חי . זוהי כוליות ה"אני" ההווה בהתהוות . ההתהוות הינה למעשה תכונה של ה"יש" האונטולוגי , עם אפיונים קבועים יותר ואפיונים משתנים יותר . ההשתנות בהתהוות 116 שם , עמי . 28

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help