sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:132

ובהיסטוריוסופיה פילוסופיות , בדיאלקטיקה הפילוסופית כמראות התרחשות בהווייתה , חש באפיפניה מעבר לפנים , מעבר לאחר , רואה את קיומם הרוחש של יחסים , משמעויות פועלות , בהקשרים רבים לתופעות במציאות ; אך עדיין תופס את המציאות באופן דואלי דרך עקרון הסיבתיות והשלמות . לכן תפיסת האחריות של היחיד , לשיטתו , מכוונת לאותה "שלמות , " בדרישתו . "כולנו אחראים לכולם , ואני יותר מכולם . " כלומר , לוינס "מכפיף" בעדינות וברגישות את האונטולוגיה לתיאולוגיה והתנועה הזאת גורמת לו לחוסר ראייה צלולה יותר של המציאות הרוחשת , ובכך לחוסר ראיית המרחב האימננטי או עקרון המשמעויות הפועלות . לוינס משאיר את ההפרדה בין הכוליות היחידנית ובין האינסוף . הכוליות , לתפיסתו , בעודה שומרת על ייחודה , עדיין רואה את האינסוף , עדיין מקבלת את האינסוף . מקבלת , משום שאין היא יכולה אחרת אלא לקבל . לתפיסתי אידיאת האינסוף איננה חיצונית ליחיד , היא חלק רוחש גם באדם בהיותו הוויה בהתהוות , מתרחש ומשתנה כיישות יחידנית בקהילה ובסביבה קונקרטית . האנוש החי מכיל , משפיע , מקבל וטובע באותה העת באינסוף . ה"אני" הוא ייחוד ואיחוד בריבוי הפועל במרחב האימננטי האינסופי , והמניפיסטציה שלו מתרחשת בגוף נפש יחידנית . אין הבדל בין גוף לנפש בתפיסת המציאות לפי "תורת המחוללים . " התרחשותו , התחוללותו של היחיד היא במציאות האונטולוגיה , וזהו ייחוד יופיו הקסום במציאות הרוחשת במרחב המשמעויות הפועלות . היופי מתפרץ כמזרקה של אנרגיית חיות , המתרחשת וחוזרת ומתרחשת בתוך המציאות , אנרגיית חיות שאיננה נראית , אך פועלת ומשנה , בונה בתים , מציירת ציורים , מתקשרת , מחוללת שיח , מתגלגלת מצחוק , 114 עמנואל לוינס , אתיקה והאינסופי , שיחות עם פיליפ נמו ( תרגום.- א . מאיר וש . ראם , ( ירושלים , , 1982 עמ' . 93

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help