sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:129

המציאות אפשרית , היא איננה הכרחית . השאלה "למה" נובעת מתפיסת המציאות דרך עקרון הסיבתיות , בעוד שהשאלה "איך" היא הבסיס להתבוננות הפילוסופית במציאות דרך עקרון המשמעויות הפועלות . שאלת ה"איך" היא הבסיס והמפתח למימוש אושר , להרחבתו , בהיות האושר מצב אקזיסטנציאלי התובע את היותו במנעד ואיכות בהתאם למצבו של היחיד במרחב ובזמן . אושר נשגב וצלול הינו מצב התרחשותי הווייתי , אשר בו ההוויה , היחיד החי , חווה את התרחשותו ללא חרדה , בשלווה , מתוך מודעות והודיה משתתפת בהתגלות הטרנסצנדנטית של התופעה במרחב , "כמו באספקלריה חלקה ומאירה השרויה במנוחה . " האושר הינו מצב חווייתי פנימי , אשר בו אנרגיית החיות מאוזנת וההכרה ראייה של היחיד צלולה ובהירה בהתרחשותו במרחב . האושר הינו בעל גוונים רבים ואיכויות שונות , והתרחשותו היא שילוב של הכרתו המודעת והלא מודעת של "אני , " גוף נפש , כוליות פתוחה הרוחשת בסימביוזה והרמוניה עם המרחב . "המשנה הסדורה : ארץ תקווה" מבארת את תופעת האושר , את התרחשותה ואת האפשרות להרחיב ( להעלות ) באיכות האושר דרך תפיסת המציאות על פי עקרון המשמעויות הפועלות . ראשית הדרך לכך היא ראייה , הכרה , ידיעה וקבלה של היותך ואופן התרחשותך במצבך במרחב . " כאמור , זוהי המשמעות המכילה מנעד של אפשרויות פעולה , לאו דווקא פעולה אחת , יחידה , שכן במערכות חיות מתאפשרת בדרך כלל קשת רחבה של אפשרויות פעולה . החירות היא אפשרויות הבחירה , מאי בחירה או מהשעיית הפעולה הנבחרת ועד לבחירת הפעולה הסובייקטיבית הקונקרטית הנוכחת באותו היחס , באותה המשמעות הפועלת . בכדי שתתקיים החירות חייבת להיות בחירה בין 109 שם , עמ' . 228 110 נושא האושר נדון ומבואר בהרחבה בביאורים למשנה הסדורה : ארץ תקווה , עמי , 23 ובתורת המחוללים , עמ' . 188

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help