sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:124

הפנמה והכרה בייחודיות הסובייקטיבית שלו . לא להיות כבר משהו אחר , רק להיות אני . זאת נקודת ההתחלה . חשוב מאוד , כבר בשנים הראשונות של הילוד , לחנכו לטיפוח וקבלת ייחודיותו , לא באופן נרקיסיסטי אלא באופן של מקבל עצמו ואחראי לעצמו , עם מעלותיו וחסרונותיו , במצבו , תוך כדי פעילות לשנות את התכונות המרעות לו ולסביבתו . כל זאת , תוך לימוד ההתרחשות של התופעות במרחב בייחוד ואיחוד בריבוי , ככוליות פתוחה , כפנים עם אחר . לימוד נמשך של עצמו עם המרחב הרוחש מאפשר לאדם לחיות את משך חייו יותר שליו , שמח , יוצר ותורם לו ולסביבתו . קהילתו בכללותה תהיה שמחה יותר , פחות חרדה ונפחדת , כך שיחידיה יחיו בכוליותם הפתוחה וההולמת , רוחשים במרחב האינסוף . הכוליות הסובייקטיבית הזו פתוחה , פרוצה , רגישה , דינמית ; היא לא טוטאלית , היא פשרנית . מטבעה היא פשרנית , ולו רק בגלל ההומיאוסטסיס באנרגיית החיות , אשר ההכרה הטהורה היא היא השומרת עליה עלינו בפועל , בכל מצבי ההכרה , מודעים ושאינם מודעים . ( 36 ) להיות אני , לא משהו אחר . להיות אני לא במובן הנרקיסיסטי , האגואיסטי פרוידיאני , הלאקניאני יונגיאי , או הפסיכולוגיסטי ( פסיכיזם ) לסוגיו , המפרידים המפרקים אותי לגוף חומר ולנפש רוח , אלא להיות אני נפש גוף יחידנית , אני ההווה במשך חיי , הרוחש ומתחולל במרחב . להיות אני אל מול האחר , פנים מול אחר , תוך כדי שמירת הרצף של ייחודיות כוליותי הפתוחה במרחב . נכון שבמציאות היומיומית מבצבץ זה המכונה "אגואיזם , " אותו מארג של אנרגיית חיות המפעיל במהירות הבזק את מנגנוני ההגנה הרגשיים התנהגותיים של ה"אני" הסובייקטיבי , הגורמים לסגירה ואטימה מבוקרת של עצם עצמו במרחב הרוחש . תופעה זו מחוללת התכווצות וניכוס של החוץ פנימה , של האחר אל הזהה , אל הנואסיס , ( noesis )

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help