sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:118

מהמציאות האונטולוגית , או שקיומם הוא טרנסצנדנטי , אידיאי טהור , מתת אלוהים , כתפיסתם של פילון , פלוטינוס , שלמה אבן גבירול , קאנט , לוינס והוגים אחרים . לתפי 0 תי , המרחב האימננטי למשמעויות פועלות מאפשר את הבחירה והשינוי , בהיות המציאות אפשרית ולא הכרחית , כמפורט לעיל . לפיכך , ערכי "טוב" ועד "רע" הינם אפיונים בעלי ערך סובייקטיבי המסמנים התרחבות באנרגיית החיות כ"טוב , " או ההפך , התכווצות וצמצום באנרגיית החיות המאופיינים כ"רע . " כאמור , ערכי "טוב" ועד "רע" הינם סובייקטיביים ושלובים בחיי היחיד בקהילתו כחי חברתי . ערכי האתיקה והמוסר אפשריים במרחב המשתנה , כפי שאנו רואים זאת בפועל . אין כל צורך "להביא" מאלוהים פשר למציאות התרחשותה של האתיקה . התפיסה הזאת דווקא מצמצמת ומחלישה את אידיאת העוז והסוד , את אלוהים , את הכל יכול . יותר מכך , מתוך היות היחיד רוחש במרחב באותה פלטפורמה דינמית שבה רוחש האחר - והאחר אינו רק בן אנוש אחר , אלא גם בן אנוש זהה - אפשר להרחיב ולהשביח את איכות חייו הסובייקטיביים קונקרטיים . תפיסת מציאותו זו ברורה יותר , צלולה יותר , תוך התרחשות הכרתית מודעת המרגיעה ומצמצמת את החרדה והפחד של חוויית המשך של מסעו האחד , היחיד בזמן . עקרונות וערכי יסוד אתיים ראשית הדרך לשינוי מעשי בהרחבת התודעה היא דרך חינוך היחיד והקהילה לתפיסת מציאות על פי עקרון המשמעויות הפועלות יחד עם המתודה החינוכית המוצעת ב"משנה הסדורה , " ושילוב הכרת התחוללות ה"אני" הרציף היחירני כמבואר ב"תורת המחוללים . " תפיסת המציאות החברתית אזרחית מבוארת ב"משנה הסדורה השנייה :

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help