sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:117

ומשווקים בתבניות מסחריות סדורות ומאורגנות לציבור הרחב . אנו רואים כיצד "מארזי האושר" נקלטים בקלות רבה גם בחברות בעלות תרבויות עתיקות יומין , כמו הודו הגדולה , עם מיליארד ורבע תושביה , סין העצומה , אימפריה האוצרת היסטוריה גדולה , מדינות השועטות בעקומות צמיחה ריאליות של תשעה אחוז לשנה , המשקיעות הון רב מאוד בתשתיות , בתעשייה , בסביבה ובטבע . אנו עדים לתהליך רצחני של תיעוש בינלאומי , הפרטה וניתוק מסולידריות חברתית . מושגים ודפוסים של חברה קפיטליסטית נשפכים ללא כל מבחן , שוטפים את הארץ ונקלטים על ידי בני אדם במושגי "אושר , " כמימוש כמיהה ושאיפה ; כל זאת תוך כדי שעבוד מודרני לבנקים , חברות אשראי וביטוח , שעבוד ל"מכונה הסדורה והמאורגנת , " למערכת מדדים סטטיסטיים כלכליים האמורים לייצב את המערכות הפיננסיות והריאליות . תבנית חיים המאורגנת ב"סדר התפיסתי" של המציאות נשענת על עקרון הסיבתיות והשלמות . "יש סדר , " "יש שיטה עובדת , " " אין חדש תחת השמש" במובן הפרקטי מיידי . זוהי מכונה השואבת חיים , אשר לפעמים מביאה תהילה של רגע ב"כוכב נולד" או "like" בפייסבוק . בתוך כל זה , עם התהליכים האלה , משתנות ונשברות מערכות אתיות קודמות . ברם , בהתבוננותי על תחילת העשור השני של המאה ה 21 נראה שהאנושות מתחילה לתפוס את המציאות באופן ממשי ומציאותי יותר ומתחילה "להרים את ראשה" מעל מסך העיוורון , להתבונן , לבקר ולשאול . בימינו , קיימת לבן האנוש האפשרות לדעת להבדיל בין "טוב" ל"רע" מתוך התבוננות וחקר משווים ואוניברסליים יותר ;!) equilibrium המקומי מתמזג ומתקרב אל equilibrium ^ העולמי . ( הוא יכול להבין ולראות שה"טוב" שהוא כמה אליו , גם האחר שואף אליו , שיש מסגרת רחבה מאוד המשותפת לרבים בהגדרת ערכי "טוב" ו"רע . " נכון , ישנם דיונים בהיסטוריוסופיה על ה"טוב וה"רע" כשלעצמם , האם הטוב והרע קיימים אפריורי , בתוך וכחלק

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help